Aansluiten jaloesie actor

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door JurgenS »

De motoren moeten geprogrammeerd worden hoe lang ze open moeten gaan, hoe lang kantelen. Het zijn allemaal dezelfde motoren dus als de rail langer is, moeten ze langer lopen. Er zat helemaal geen handleiding bij en de verkoper wist dat niet eens. Het is pas toen ik met hun technische dienst "mocht" bellen omdat ik nu al 2 motoren had die dus zogezegd defect waren dat ik dit te weten gekomen ben.

Toen ik zei dat ik een defecte motor had en als ik die vervangen had door een nieuwe (in garantie) het nog steeds niet werkte dat die vent zei "ah dan zullen ze hiun programma kwijt zijn". Je moet ze opnieuw programmeren, heel makkelijk."

Aangezien we al wat problemen hebben gehad, heb ik gezegd dat ze het zelf mochten komen doen. Binnen twee weken dus....
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door 747driver »

Ok, ik dacht dat de looptijden in de jalouzie aktor werd ingesteld.
Volgens de handleiding van mijn aktor:
- Separately configurable blind travelling times with travelling time extension for moves into the upper end position.
- For blinds with slats, a slat moving time can be independently configured
Ben benieuwd waarmee ze die motoren programmeren.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door JurgenS »

In mijn aktors kan ik dat ook programmeren maar blijkbaar hebben de motoren van Bethin ook een interne progammatie nodig. Zonder dit doen ze echt niets. Had er zelf ook niet aan gedacht en daarmee aangenomen dat ze defect waren.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door JurgenS »

Technieker is vandaag geweest en heeft de motoren geprogrammeerd. Werkt perfect nu!

Ben al blij dat het zoiets stom is en dat het niet aan mij ligt die de bekabeling of programmatie verprutst heeft. Heeft geduurd van begin december tot nu voor er een oplossing was....

Eindelijk dat wit papier van voor t venster 8-)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door 747driver »

Mooi zo!
Had je dat programmeren van de motor zelf kunnen doen of is het een speciale programmer die ze daarvoor gebruiken?
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Aansluiten jaloesie actor

Bericht door JurgenS »

Zou je zelf kunnen doen als je zou weten hoe. Je moet in ieder geval een schakelaar hebben die je normaal zou gebruiken voor de bediening ervan, iets somfy-achtig en dan nog stroom op de motor zetten. Zodra je domotica gebruikt of afstandbediening, kan je dat in princiepe niet zelf doen, tenzij je natuurlijk nog zo een schakelaar zou kopen. Op de motor zit ook een reset knop, weet je dat niet, dan zie je die ook niet zitten, was me niet eens opgevallen dat die er was.
Plaats reactie