Hörmann UPA1

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Hörmann UPA1

Bericht door 747driver »

Heb de UAP1 binnen en zojuist aangesloten op de deuraandrijving.
Uit de tekst van de site waar ik de UAP1 besteld heb dacht ik te begrijpen dat de HOR1 erbij zou zitten maar dit is niet zo.
De functie van de HOR1 (het kunnen schakelen van externe verlichting) zit wel in de UAP1 verwerkt.
1 van de relais op de printplaat kan hier namelijk voor worden gebruikt.
Het lastigste was nog het programmeren van de aandrijving om deze functie te kunnen gebruiken (menu 5 display 7).
In tegenstelling tot wat er op een Duits KNX forum werd gemeld werkt de afstandsbediening ook wanneer de UAP1 is aangesloten (serienummer eindigt op DI).
Volgende stap is het aansluiten van de Gira 106800 24V binaire ingang om het 1 en ander zichtbaar te maken in QC en de iPhone/Pad apps.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Hörmann UPA1

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Heb de UAP1 binnen en zojuist aangesloten op de deuraandrijving.
Uit de tekst van de site waar ik de UAP1 besteld heb dacht ik te begrijpen dat de HOR1 erbij zou zitten maar dit is niet zo.
De functie van de HOR1 (het kunnen schakelen van externe verlichting) zit wel in de UAP1 verwerkt.
1 van de relais op de printplaat kan hier namelijk voor worden gebruikt.
Het lastigste was nog het programmeren van de aandrijving om deze functie te kunnen gebruiken (menu 5 display 7).
In tegenstelling tot wat er op een Duits KNX forum werd gemeld werkt de afstandsbediening ook wanneer de UAP1 is aangesloten (serienummer eindigt op DI).
Volgende stap is het aansluiten van de Gira 106800 24V binaire ingang om het 1 en ander zichtbaar te maken in QC en de iPhone/Pad apps.
Leuk! ga ik zeker volgen... Besteld via die website die je had doorgegeven? Heb je er lang op moeten wachten of ging het vlot?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hörmann UPA1

Bericht door 747driver »

Inderdaad via die site besteld.
Gelijk een paar van die kleine 12V batterijen meebesteld aangezien we die van de handzenders nog nooit hebben vervangen en de deur reeds ruim 5 jaar hebben.
Had de bestelling 12-12 gedaan en met Paypal betaald en 15-12 werd ie afgeleverd.
Redelijk vlot dus.
Voorlopig zal ik alleen de 3 outputs van de UAP1 gebruiken.
Wellicht later ook de 3 inputs aangezien het toch wel een beetje suf is dat we de deur nu met 1 knop moeten openen, stoppen en sluiten.

Kom er zojuist achter dat wanneer de UAP1 wordt losgekoppeld de besturing van de deur niet meer werkt!
Niet met knop en niet met afstandsbediening.
Wellicht toch iets verkeerd gegaan met programmeren...
Bornsplace
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 08:14

Re: Hörmann UPA1

Bericht door Bornsplace »

Hallo 747driver,

Ik heb ook zonet een uap1 verbonden met mijn suupramatic e3. Werkt naar behoren, maar zoals jij ook voor hebt gehad werkt er na ontkoppelen van de uap1 niets meer. Hoe heb jij dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hörmann UPA1

Bericht door 747driver »

Ouch, das een tijd geleden.
Meen dat ik de UAP1 nooit meer heb losgekoppeld...
Bornsplace
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 08:14

Re: Hörmann UPA1

Bericht door Bornsplace »

Ok, geen probleem. Dan laat ik hem er ook maar op.

Alvast bedankt voor de reply
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hörmann UPA1

Bericht door 747driver »

Ga jij de mogelijkheid gebruiken om je garagedeur met de UAP1 te bedienen?
Ik gebruik 'm alleen maar om te zien of ie open/geheel open/gesloten of in beweging is.
Bornsplace
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 08:14

Re: Hörmann UPA1

Bericht door Bornsplace »

Ik wil de uap1 gebruiken om bij een 'alles uit' bediening te laten sluiten en in geval van brandalarm te laten openen. Ook de feedback is leuk voor op de visualisatie. Ook de ventilatieopening is interessant om te gebruiken.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hörmann UPA1

Bericht door 747driver »

Heb niets mbt ventilatieopening kunnen vinden.
Is dat een optie op je aandrijving of op de UAP1?
Bornsplace
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 08:14

Re: Hörmann UPA1

Bericht door Bornsplace »

De opening programmeren op de motor in menu 43 en dan aansluitklemmen 20 en 23 op de uap1 dacht ik.
Plaats reactie