KNX-EIB vs Quatt warmte-pomp

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
TBBW

KNX-EIB vs Quatt warmte-pomp

Bericht door TBBW »

Dag allemaal,

Vandaag een sales-man van Quatt warmtepompen over de vloer gehad.
En later mail van een technische manager.

Hoop dat iedereen goed zit….
deze schijnen niet geïntegreerd te kunnen worden in een zone gestuurd Knx-eib systeem.
Dit lijkt mij sterk, maar wie ben ik.

Dus,
Wie heeft quatt draaien in zijn knx domotica systeem.
Los daarvan kan me niet voorstellen dat ik, sorry wij, de eerste zijn die een WP in een knx omgeving gaan hangen.

Alvast bedankt.

Ger
brammetje

Re: KNX-EIB vs Quatt warmte-pomp

Bericht door brammetje »

De website van Quatt geeft geen informatie over communicatie met hun apparaat (behalve dat er een app is).
Zelf heb ik een Daikin all-electric. Die is onder andere hardwarematig aan/uit te sturen via een contactje. Misschien heb je informatie of er op een of andere manier met jouw apparaat te 'praten' is, al dan niet hardwarematig. Met mijn domotica stuur ik op ons apparaat maar een paar dingen aan, de rest (zonetemperaturen en dergelijke) regel ik allemaal buiten het apparaat om. Ook onze Daikin is niet uitgelegd voor intelligente aansturing, hun software wil het allemaal zelf doen. Dat schuurt een beetje, maar met geduld is het te omzeilen.
Op een Tweakers-forum is te lezen dat de Quatt een modbus interface heeft, en dat er al wat werk verricht is om in elk geval gegevens uit te lezen. Misschien moet je daar of op Github even buurten.
TBBW

Re: KNX-EIB vs Quatt warmte-pomp

Bericht door TBBW »

Dank voor de info.
Kan volgens mij niet moeilijk zijn.
Quatt wil een simpele thermostaat, van vroeger die draaier met kwik.
Das dus aan of uit, volgens mij krijgt een warmtepomp verder geen input, dan aan of uit.
Los van alle fancy data via de app., maar deze doen niets met de besturing.

In onze knx omgeving kunnen we ieder signaal creëren, das de kracht van KNX.
Een centrale thermostaat is dan al snel te simuleren.

Ger
Plaats reactie