Plaats energiemeter in de installatie

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
peterm
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 feb 2011, 21:22

Plaats energiemeter in de installatie

Bericht door peterm »

Deze week ga ik zonnepanelen laten plaatsen om mijn KNX installatie van stroom te voorzien. Om het dan maar gelijk goed te doen was ik van plan een en ander ook via de KNX installatie te monitoren en heb een "Lingg & Janke EZ382-C4-FW-REG Energiezähler FacilityWeb REG" aangeschaft om het elektriciteitsverbruik goed te kunnen monitoeren. Ik zag dat er hier op het forum nog een aantal (in ieder geval 1) mensen zo'n meter geplaatst hebben.
Ik heb hier geen ervaring mee en vroeg me af waar in de installatie deze meter geplaatst dient te worden. Voor of na het differentiaal (of maakt dat niet uit?). Dient de stroomkring volledig onderbroken te worden (waar ik mee bedoel dat hij niet in een aparte lus of kring aangesloten kan worden), ik neem aan van wel.
Als er iemand tips heeft, hoor ik ze graag! Alvast bedankt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Plaats energiemeter in de installatie

Bericht door 747driver »

Ik zag dat er hier op het forum nog een aantal (in ieder geval 1) mensen zo'n meter geplaatst hebben.
Dat ben ik dan waarschijnlijk.
Heb 'm nog niet in gebruik maar hij zal worden geplaatst in de groepenkast en worden aangesloten op de 3 fasen zoals beschreven in de pdf welke ik er van heb.
Volgens deze pdf gaat dat als volgt:
EZ382.jpg
EZ382.jpg (24.92 KiB) 2883 keer bekeken
Plaats reactie