Integratie van knx in modbus

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Rudy
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 14:44

Integratie van knx in modbus

Bericht door Rudy »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en direct al een eenvoudige vraag ;-)

Heeft er iemand ervaring met de integratie, bi-directioneel, van knx apparaten in een modbus netwerk?
Welke component hiervoor best gebruikt wordt ?

Bij Intesis heb ik al het één en ander gevonden maar ik vroeg mij af of er nog gelijkaardige systemen beschikbaar zijn.

Mvg,
patriekvb
Berichten: 22
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 07:01
Locatie: Ardooie

Re: Integratie van knx in modbus

Bericht door patriekvb »

Dag Rudy,

Door de feestdag een beetje tijd gevonden om eens te gaan rondzoeken. Ik denk dat je bij uw eigen zoektocht eigenlijk aan een van de beste oplossingen bent gekomen. De prijs ligt goed (vanaf rond de 500€) en zo te zien niet zo ingewikkeld in te stellen. Ik heb de kans nog niet gekregen om het in detail eens te testen, maar het ziet er te doen uit, ervan uitgaande dat je natuurlijk enige voorkennis hebt, maar dat denk ik wel anders zit je niet direct met zo een vragen.

Wago heeft ook een module waar het mee te realiseren is, maar dit lijkt me een omslachtige manier van werken en beetje ingewikkeld en ook veel duurder uiteindelijk....

Ik denk dat je het beste zit met deze module (zoals je zelf gevonden had denk ik) http://www.intesis.com/eng/intesisbox_m ... me_eng.htm

Groeten,
Patriek
Rudy
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 14:44

Re: Integratie van knx in modbus

Bericht door Rudy »

Dag Patriek,

Dan zullen we dit eens moeten testen ;)

Bedankt voor je tijd !

Groeten,

Rudy
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: Integratie van knx in modbus

Bericht door ferry »

Kijk ook eens naar de Field commander van CER http://www.cer.eu.

Deze is modulair opgebouwd en kan meerdere systemen koppelen en is ook makkelijk uit te breiden.
Heb zelf geen ervaring er mee maar wat ik er over ghoord heb moet geweldig zijn.
theoderks
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 11:17

Re: Integratie van knx in modbus

Bericht door theoderks »

Kijk eens naar iRidium mobile. Met deze software kun je én KNX, én modbus, én alles met IP/Infrarood/Serieel doen, maar ook (binnenkort) Domintell + DuoTecno + Luxom, maar ook AMX, en Crestron, enz.

En: Nederlandstalige support!

www.iRidiumMobile.be
Plaats reactie