jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door Jeffreyst »

Hallo ik heb een aantal jung beweging melders de 1.10m hoogte versie

ik heb ze in het trappenhuis/en zitten.

1sensor onder bij de trap en 1 boven

beide sensoren schakelen hetzelfde alleen de bovenste 1 extra lichtpunt. ik hb de schakeling voor onder en.boven appart in een groepsadres gemaakt

het schakelt en gaat ook weer uit, de tijd is niet op de sensor in te stellen, alleen de gevoelligheid

maar goed de tijd kan wel via ets, maar wat ik ook instelt, de verlichting gaat.veel eerder uit dan ik ingesteld heb

ik wil.bv.dat het 1minuut aanblijft en daarna pas uit. wat doe ik verkeerd? ik heb eerst de instelling reageren op lux uitstaan, maar die wil ik uiteindelijk ook aan.hebben, dus als het pas schemerig is, en.beweging dat dan pas de.verlichting aan.gaat.

wat doe ik verkeerd? dezelfde. groepsadressen heb ik ook gebruikt.in loxone, om.bv via ipad handmatig de verlichting te schakelen


de sensor schakelt 2vaste schakelingen aan en 1 dimmer, van de dimmer staat.alleen schakelen in de.groeps adres van.de sensor en.de 2 anderen vaste schakelingen
De verlihting gaat zo naar 12 sec uit, igg niet langer

wat doe ik verkeerd

jeffrey
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door oNNoZeLe »

heb je nergens een off delay?

die kun je een "tijd" geven..

dus ON meteen, maar OFF delay voor x tijd..
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door Jeffreyst »

Ja die delay`s zitten erop.

Het lijkt erop dat de sensoren elkaar storen , of eigenlijk de verlichting de sensoren.

want als de verlichting uitschakelt , schakelt een sensor het bovenste trappenhuis weer aan . dit komt denk ik door de schaduw / licht die de sensor in een keer ziet.


wat ik nu gaat proberen is buiten 1 schemer schakelaar plaatsen, die alle sensoren een disable geeft tot het donker is.

of iemand moet nog tips hebben

heb op de sensoren ook de sensivity op zijn laagst staan, dit werkt goed overdag , tot het donker word..
se7en
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 23:30
Locatie: Ninove

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door se7en »

heb ook Jung bewegingsmelders maar het lukt mij niet om een tijd te verlengen.
De bewegingsmelder is geplaatst in een toilet en de bedoeling is toch dat hij op een tweetal minuten wordt geplaatst.
Het is type 3280
kan iemand mij informatie geven hoe deze dient ingesteld te worden.
Alvast bedankt
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door 747driver »

Heb na een tijdje zoeken eindelijk het Engelstalige applicatie programma gevonden.
Een linkje naar een handleiding of het gebruikte applicatie programma maak het helpen wel makkelijker ;)

Het lijkt me dat er niet veel in te stellen is.
Jeffreyst, probeer het eerst eens met 1 melder.
Bij de optie "End of detection" zou ik als base for additional sending delay kiezen voor 1,0 s en als factor 50 voor het geval je pas na 60 sec zonder beweging een OFF telegram wilt genereren.
Heb je wellicht de base op 130 ms staan of zo?
want als de verlichting uitschakelt , schakelt een sensor het bovenste trappenhuis weer aan
Ook hier kan de Group Monitor je vertellen wat er precies gebeurt en kun je zien waar het ON telegram voor de verlichting vandaan komt.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door Jeffreyst »

hier even op terug komen.

Het werkt nog steeds niet lekker

Dat als de verlichting uit gaat en dan soms weer aanspringt heeft denk ik met de schaduw die hij in een keer ziet te maken , en schakelt weer aan. , in principe werkt dit nu goed / beter . ik heb de gevoeligheid nu minimaal gezet.


alleen ik krijg de tijd nog steeds niet goed, gaat meestal veel eerder uit dan de ingestelde tijd..

ik heb het ook getest op 1 sensor , die in het toilet zit. deze gaat altijd veel eerder uit.

de instellingen :
telegram at the end of detection OFF
base for additional sending delay 2.2 min
factor for additional sending delay 1
base for lock-out time once telegram is triggered 130 ms
factor for lock-out once telegram is triggered 23


en bij de monitor schakelt echt de sensor het spul uit..

wat gaat er verkeerd ?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door Dré »

Kun je niet de 'base for additional sending delay 2.2 min' een stapje hoger zetten, wat dit oplost? Ik weet dat ik dit ook heb gehad, met zn soort melder, en volgens mij heb ik alleen de tijd wat langer gezet.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door Jeffreyst »

Waarschijnlijk is het een fabricage fout . , ik heb een leverancier gebeld , en die heeft meerdere sensoren terug moeten sturen naar Jung.

Ook heb ik een al3180-1a getest ( een universele 3180 ) en deze werkt gelijk. en heeft dezelfde instellingen.


Dus helaas terugsturen in mijn geval naar ksh-technik.de

word vervolgt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: jung bewegingsmelder 1.10m AL3180

Bericht door 747driver »

Jeffreyst schreef:word vervolgt.
Graag.
Ben benieuwd hoe zij een garantie geval afhandelen.
Voltus.de zou daar wellicht wat van kunnen leren.
Plaats reactie