Alarmcentrale

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Alarmcentrale

Bericht door grindal »

kijk ook eens naar "inim-smarliving", zij hebben de IGKNX100 interface.

Geen ervaring met deze centrale maar zou mogelijk wel gekeurd zijn voor gebruik in belgie ? ( incert )
CumpsD
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 21:37

Re: Alarmcentrale

Bericht door CumpsD »

Dries_De_Bouwer schreef:Ok,
Ik heb wat bijkomende informatie van Alelek/Jojo:

Wat blijkbaar niet gaat:
* Het alarm in/uitschakelen via Gira keyless in codeklavier (wat momenteel een onderdeel is van onze deurcommunicatie);
Deze maand nog gemaild met hen, schijnt nu wel te gaan:

"Wij sturen geen code vanuit de homeserver. Wij sturen het protocol vanuit de homeserver dat achter elke toets zit van het originele codeklavier.
Dus een 0 is geen 0 maar een bepaalde string die we doorsturen vanuit de homeserver.
En zo is dat voor alle toetsen die op het klavier staan. Hierdoor blijft ook de incert keuring bestaan."

Wat is je beslissing toen geworden? Ik ga namelijk ook een Texecom installeren.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: Alarmcentrale

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Hoi,

Ik denk dat je enkele zaken verwart. Er zijn verschillende klavieren:
* Het Gira codeklavier (Gira Keyless In) dat ik vandaag reeds heb en gebruik om mijn deur te openen (elektrisch slot). Via de logic editor kan ik er bijkomende acties aan koppelen (licht aan/uit,...).
* Het klassieke codeklavier van de Texecom alarmcentrale;
* Het virtuele codeklavier op de HS Visu dat zij voorzien die het Texecom codeklavier 'nabootst';

Vanuit die twee laatste kan je het alarm in/uitschakelen (dmv een code in te geven). Vanuit het Gira codeklavier lukt dat volgens hen niet. Alhoewel ik daar zelf ook niet niet zeker van ben. Ik moet gewoon eens uitpluizen hoe het virtuele klavier werkt (die zend ook maar een reeks strings) en dan kan ik via de logische editor dit opzetten en koppelen aan het Gira codeklavier.

Ik heb de alarmcentrale besteld. Het wordt in maart geplaatst. Pas als dit operationeel is, ga ik (via Alelek) de integratie opzetten. Ik zal mijn ervaringen hier delen.
rock
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 jul 2012, 19:43

Re: Alarmcentrale

Bericht door rock »

Gelukkig nieuwjaar iedereen,

Ik heb ook een texecom alarmcentrale (de premium 832 dacht ik) en ook een gira homeserver, hoe maak je de connectie tussen deze 2?

De app voor op de homeserver kan deze ergens gedownload worden want alelek zal deze wss niet geven als je reeds een texecom bezit? Er is hierover blijkbaar weinig info te vinden op het internet.

ps: voor de geïntereseerden, op 2dehands staat nog een nieuwe alarmcentrale van texecom te koop, ook een premium 832 zoals die van mij.

Gr R.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: Alarmcentrale

Bericht door Dries_De_Bouwer »

rock schreef:De app voor op de homeserver kan deze ergens gedownload worden want alelek zal deze wss niet geven als je reeds een texecom bezit? Er is hierover blijkbaar weinig info te vinden op het internet.
Die integratie (een bouwsteen voor de logic editor) koop je gewoon bij Alelek. Ik heb de alarmcentrale ook niet bij hen gekocht (dat verwachten ze ook niet - het zijn geen alarminstallateurs).
Bij de alarmcentrale kan je een RS2323 uitgang kopen, die je gebruikt voor de aansluiting op de HS.
rock
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 jul 2012, 19:43

Re: Alarmcentrale

Bericht door rock »

Ik heb contact opgenomen met alelek en hun protocol werkt blijkbaar niet met mijn texecom alarmcentrale (premier 832) enkel met de premier 168, 88 en 48
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Alarmcentrale

Bericht door Dré »

Zelf nooit gedaan maar een Aritech ATS Classic moet ook lukken, wel beperkt tot alleen doorgeven van de status van de inbraak centrale, dus alle ingangen/gebieden en eventueel gebruikers.
Kan alleen geen prijzen er van vinden.
hier een gateway er voor
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Alarmcentrale

Bericht door grindal »

patriekvb schreef:Heeft er iemand eigenlijk een idee of dat er een alarmcentrale bestaat die helemaal integreerbaar is binnen KNX? Bedoeling van alle sensoren ook te visualiseren vanop afstand (in combinatie met een homeserver of dergelijke). Ik vond er niet direct iets over terug die mij tevreden stelde voor hetgeen ik wil bereiken.

Met vriendelijke groeten

==> Kijk eens naar volgende merken" SATEL" of " INIM" ( www.inim.biz) ( type: smartliving )
zijn beide verkrijgbaar in belgië
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: Alarmcentrale

Bericht door postit »

Ik heb zelf nu enige tijd een Satel met KNX en Ethernet koppeling.

Je kan in de centrale flink wat logica verwerken. Ik schakel het systeem aan en uit via KNX en heb enkele outputs gedefineerd welke gekoppeld zijn aan gebruikers zodat er een KNX telegram verzonden kan worden per gebruiker.

In NL heb ik het systeem besteld bij Osec (.nl).

Om de KNX koppeling te gebruiken moet je er ook een Siemens UP117/11 bij hebben, die buskoppelaar werkt gegarandeerd.

De iPhone App werkt alleen als je er ook de Ethernet interface bij hebt. Op dit moment is dat nog een visualisatie van het bedieningspaneel waardoor het nog niet echt gebruiksvriendelijk is zoals andere iPhone apps. Hier komt hopelijk verandering in. Uiteindelijk gebruik ik de app niet meer omdat ik alles via de Gira App schakel dmv scenes.
Plaats reactie