veiligheid dimactor

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
jancoen
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 21:14

veiligheid dimactor

Bericht door jancoen »

Ik heb een JUNG 3802 dimactor. Bij overbelasting verschoeide deze.
Zijn er Dimactoren die een zekering hebben bij overbelasting?
hfx
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 01:37

Re: veiligheid dimactor

Bericht door hfx »

KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: veiligheid dimactor

Bericht door KNX_Steven »

Overbelasting hoger dan zijn nominale stroom? Heb je de dimmer goed afgezekerd?
In principe zou het niet mogen, want de EN normen voor veiligheid van elektrsich materiaal zijn niet mals en alle KNX apparaten moeten eraan voldoen. Als je zeker bent dat er geen fout in de installatie was, zou ik toch maar de fabrikant kontakteren.
jancoen
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 21:14

Re: veiligheid dimactor

Bericht door jancoen »

Dank.
De actor is goed en normaal afgezekerd. Echter het vermogen dat de dimactor aankan per kanaal is maar 300 watt. Dus de overbelasting werd veroorzaakt doordat ik per ongeluk een kilowatt aansloot.
Ik had ook verwacht dat er een (glas)zekering in zou zitten of dat Jung een elektronische beveiligin zou hebben ingebouwd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: veiligheid dimactor

Bericht door Dré »

jancoen schreef:Dank.
De actor is goed en normaal afgezekerd. Echter het vermogen dat de dimactor aankan per kanaal is maar 300 watt. Dus de overbelasting werd veroorzaakt doordat ik per ongeluk een kilowatt aansloot.
Ik had ook verwacht dat er een (glas)zekering in zou zitten of dat Jung een elektronische beveiliging zou hebben ingebouwd.
Ik heb wel een keer gehad dat een dimactor te zwaar belast werd, hierdoor schakelde de dimmer zich zelf uit, daarna weer aan en wanneer deze weer afgekoeld was, dit was er een van Theben, heb er daarna een vermogensdimmer achter gezet, om het op te lossen.
Plaats reactie