Schneider MTN646991 Control unit 0-10 V REG-K: Logic Operati

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
bart.cerneels
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 feb 2011, 23:16

Schneider MTN646991 Control unit 0-10 V REG-K: Logic Operati

Bericht door bart.cerneels »

Hallo allen.

Ik gebruik deze component met een PWM dimmer voor LED strips (via 3 andere componenten, lang verhaal) en wil nu een "nacht modus" maken met de logische operatie. Volgens de documentatie zou bij AND en als logic object '0' is, de dimwaarde overschreven worden naar geparametreerde waarde (zie screenshot):
screenshot logic operation parameters
screenshot logic operation parameters
0-10V_logic.png (8.63 KiB) 2838 keer bekeken
Dus ik verwacht dat bij logic object '0' en switch object '1' mijn LEDs zullen branden aan 30% (nacht modus). Bij logic '1' en switch '1' aan de ingestelde waarde via switch parameters en dim object (normale modus). Niet dus.

Dit is wat het wel doet:
write '0' naar logic object (via group address "nacht") -> LED's aan op 30%, reageert niet op switch value.
write '1' naar logic object (via group address "dag") -> normale werking switch/dim

Mijn "nacht modus" werkt dus niet. Zeer vreemd tenzij de documentatie niet klopt of boolean logic in KNX anders is dan de rest van de wereld.
Heeft iemand hier ervaring mee of zie je waar mijn fout zit?
Kanonvlees
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 13:55
Locatie: Oudenburg

Re: Schneider MTN646991 Control unit 0-10 V REG-K: Logic Ope

Bericht door Kanonvlees »

Dag Bart,

Naar mijn vermoeden, als ik het goed heb gelezen, gebruik je 2 apparte groepsadressen voor 'dag' en 'nacht'. Klopt dat?

Mss even proberen met 1 groepsadres 'dag/nacht'.
logische 0 = nacht
logische 1 = dag
Dit groepsadres inderdaad koppelen met het logische object en het gewoon schakel object aan de andere.
Tijdens de nacht komt er een '0' op de logische poort, en tijdens de dag een '1'.
Nacht -> '1' en '0' => 30%.
Dag -> '1' en '1' => Normale werking.

khoop dat ik van dienst kon zijn....
Plaats reactie