Siemens dimmer N528/31 + submodule

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Christoph
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 nov 2012, 10:15

Siemens dimmer N528/31 + submodule

Bericht door Christoph »

Sedert enkele maanden hebben wij in onze nieuwbouwwoning een KNX EIB installatie geïnstalleerd. Alle dim modules zijn siemens componenten.
Echter ondervind ik vanaf het begin een probleem met de dimmodule en zijn submodules.

Ik heb de dimmodule N528/31 geïnstalleerd met daarbij 5 submodules. Deze zijn geprogrammeerd via het softwarepakket ETS 4.

Mijn probleem is als volgt.

Na het programmeren van mijn modules zijn er 3 van de 6 modules die operationeel zijn.

Als alle modules worden aangesloten zoals het zou moeten dan functioneren enkel kanaal B , C en D van de dimmers.
De kanalen A, E en F komen in failure te staan.
Als ik de kanalen E en F loskoppel en mijn modules weer onder spanning zet dan functioneren de 4 kanalen A, B, C en D.

Ik heb reeds de volledige programmatie vanaf nul opgebouwd. Ook de selectieswitch achteraan op de modules staan correct.
De hoofdmodule heeft kanaal A en daaropvolgend de submodules van B tot F.


Is er een mogelijkheid om dit probleem te verhelpen
:?:
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Siemens dimmer N528/31 + submodule

Bericht door Dré »

Heb je in de handleiding al gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn, vaak is dat de oorzaak van het vermogen wat er aan hangt, wat voor verlichting heb je er aan hangen en hoeveel vermogen is dat bij elkaar per uitgang?

link: https://support.automation.siemens.com/ ... 1&view=new
Plaats reactie