Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Rutger »

De standaard hoogte voor een normale schakelaar is 105cm, voor een display is 150cm de standaard. Ook de temperatuursensor hoort voor de beste werking op 150cm.
Ik heb de TS3 ook overal op 150cm, dit is wel lastig voor kinderen in de slaapkamer. Hier zou je dan op 105cm nog een extra normale schakelaar kunnen plaatsen.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door egfdevos »

Als je je afvraagt waar die 1050mm hoogte vandaan komt. Dan heeft dat ermee te maken dat iemand ooit eens iets verzonnen heeft met betrekking tot installatie zones op wanden. Wat ook overgewaaid is naar ons. Daarom vind je in veel bouw teksten de hoogtes 300mm voor wcd's en 1050mm voor schakelaars terug.
De hoogte voor schakelaars wil wel eens variëren aangezien de ondergrens van die zone op 900mm en de bovengrens op 1200mm ligt.
Voor hen die weten wat "unterputzkabel" is zal het geen verrassing zijn dat ze dit enigsinds vast gelegd hebben.
Edwin
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door oNNoZeLe »

Rutger schreef:De standaard hoogte voor een normale schakelaar is 105cm, voor een display is 150cm de standaard. Ook de temperatuursensor hoort voor de beste werking op 150cm.
Ik heb de TS3 ook overal op 150cm, dit is wel lastig voor kinderen in de slaapkamer. Hier zou je dan op 105cm nog een extra normale schakelaar kunnen plaatsen.
ik wist niet dat er standaarden voor waren. ik heb in het hele huis alles op eigen hoogte gezet.. :lol:
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Dré »

Ben ik toch wel benieuwd wat jou eigen hoogtes zijn.
Ik heb al mijn schakelaars op 105cm gezet, moet wel zeggen dat ik geen Gira taster heb met display, wel 2 van JUNG (daarvan was ik al in het bezit), maar die zitten nu op een 75 cm gok ik en die kan ik prima lezen.
Plaats reactie