Loxone mini server, mail instellen

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Loxone mini server, mail instellen

Bericht door Dré »

Ik heb nu om wat te testen een Loxone miniserver thuis liggen, nu wil ik hier mee een mailtje laten versturen, in het log zie ik dat hij dit wil versturen maar ik krijg steeds een foutmelding, heb de SMTP server al op verschillende manieren proberen in te voeren maar krijg het niet voor elkaar. Hij heeft het 1x verstuurd maar geen idee wat toen de instellingen waren aangezien ik er pas na een half uur achter kwam. (POP3 mail adres).
Ik zit bij Ziggo met een nog @home account, iemand hier die er ervaring in heeft en het werken heeft gekregen?
Ik heb gekeken naar de instellingen bij Outlook waarbij het wel volledig werkt en de verbinding in niet beveiligd, dat kan de Loxone ook niet aan heb ik begrepen.

Iemand die mij op weg kan helpen, of een andere gratis mailserver kan aanraden?
Liefst zonder dat ik ook poorten in de router moet open gooien.
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: Loxone mini server, mail instellen

Bericht door mzungu100 »

Hallo Dré

Zie http://forum.loxone.com/dede/software/f ... -will.html

Verder moet ik ook beamen dat loxone een buggy domotica systeem is (vandaar de vele updates) en er geen handleidingen worden gemaakt.

Tot het tegendeel wordt bewezenn.

mvg

Paul
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Loxone mini server, mail instellen

Bericht door Dré »

Ben het met je eens Paul,
Het is ook zeker niet mijn systeem, het is in dit geval ook meer bedoeld om 2 panden aan elkaar te koppelen om 3 ingangen naar het andere pand te sturen over IP en daarbij zou het mooi zijn dat wanneer er een server uitvalt een mailtje wordt verstuurd met een storing, maar dat mailen krijg ik niet voor elkaar, hij wil het wel versturen maar kan geen verbinding maken met de SMTP server

Heb je link een beetje doorgelezen, maar dat betekent zo ver ik het er uit kan halen dat je een Ras PI nodig hebt of een andere soort Linux server.
Dat gaat hem ook niet worden in dit geval.
Plaats reactie