Gira IP interface probleem

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

Gira IP interface probleem

Bericht door Vincent »

Ik heb een Gira IP interface/router 2168 00 aangekocht en wens hem te gebruiken enkel als interface.
Bij het opstarten van de installatie was de interface direct zichtbaar en ik kon een device adres uploaden.
Vervolgens wou ik de parameters uploadenmaar krijg een fout "the application program cannot be loaded into this device (a required property, e.g. PortADDR, has a wrongvalue).

Eigenlijk weet ik niet wat ik verkeerd doe.

Verder bij diagnostics heb ik opgemerkt dat de mask version $0012 terwijl alle anders devices $0701 hebben.
Zou dit eventueel de reden zijn?
Zo ja hoe kan ik een recente versie verkrijgen?

Voor de rest werkt hij zoals verwacht maar ik wens er een vast ip adres aan toe te voegen.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Gira IP interface probleem

Bericht door egfdevos »

Welk individueel adres heb je hem vergeven?

Welke product databank heb je genomen, versie1 of versie2?
Edwin
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Gira IP interface probleem

Bericht door KNX_Steven »

Dat is inderdaad een Router, maar de mask version van een KNXnet/IP Router is 091Ah.
0012h en 0701h zijn mask versions van gewone "end devices", niet van routers.
Dus, als je info correct is, ben je waarschijnlijk gewoon tegen een ander apparaat in je installatie aan het praten dan tegen je router.
Zorg er wel voor dat je router goed is aangesloten.
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

Re: Gira IP interface probleem

Bericht door Vincent »

Ik wou hem gebruiken enkel als interface.

Als ik hem installeerde als router kreeg ik een bcu fout zelfs met versie 1 en 2.

Maar uiteindelijk heb ik de v2 van de interface gevonden op de gira site. Was toch redelijk goed wegestoken.
Vervolgens alles terug geladen en het werkte van de eerste keer.

wat ik ook wel vreemd vond is als ik hem als router installeerde het device adres eindigde met een nul. Als interface werd werd het eerstvolgend nummer gebruikt.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Gira IP interface probleem

Bericht door egfdevos »

KNX IP-router 216700
KNX IP-interface 216800

Je hebt dus een interface en geen router daarom kun je hem ook niet programmeren als router.

Als je een eerste router aan een (hoofd)lijn toevoegt zal hij altijd eindigen op een 0. Omdat hij dan de functie van koppelaar aanneemt.


Zover zit dat toch niet weggestopt bij gira service > downloaden > nummer ingeven en hup alles wat je maar nodig hebt van betreffende apparaat.
Edwin
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

Re: Gira IP interface probleem

Bericht door Vincent »

Was wat zoekwerk maar uiteindelijk versie gevonden.
Plaats reactie