Bewegings/schemer melder

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
knxer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 16:00

Bewegings/schemer melder

Bericht door knxer »

Ik wil een bewegings/schemer melder (bsm), die ik enkel gebruik om lichtpunten te sturen, gebruiken in auto of manuele modus. Daarvoor had ik 2 tasters voor ogen waarmee ik beide modi kan selecteren. Taster 1 heeft één functie en dat is 'automatische modus', maw bsm stuurt het lichtpunt. Taster 2 is manuele toggle modus; 1 x drukken is licht altijd aan, nogmaals drukken is licht altijd uit. Deze override dus de bsm modus.
Hiervoor had ik de luxomat pd11 op het oog omdat deze zo goed weggewerkt kan worden en ook van prijs ok is. Bij de ingangen heeft deze een taster object wat men kan gebruiken voor manuele override via de bsm. Volgens de documentatie is het echter zo dat dit als trigger dient, maar daarna de sensor normaal bedrijf hervat. Dus bij het drukken op taster2 zal het wel licht aangaan, maar als de bsm niet tijdig iets detecteerd een tijdje later weer uitgaan. Dat is dus niet wat ik wil.
Daarom: kan dit op een andere manier gerealiseerd worden? Ik dacht bv. aan de disabling input:

Bij het drukken op taster2 zou ik een 1 telegram kunnen sturen naar bsm/disable en een 1 telegram naar de actor voor het lichtpunt.
Bij het drukken op taster1 zou ik een 0 telegram kunnen sturen naar bsm/disable en een 0 telegram naar de actor voor het lichtpunt.
Op die manier omzeil ik wel de bsm bij het aansturen van de actor. Geen idee of dit wel goed is...
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Bewegings/schemer melder

Bericht door egfdevos »

Taster 1 (toggle) stuurt sper object van melder aan. Om te kiezen tussen manueel of volautomatisch.
Taster 2 (toggle) stuurt schakelactor direct aan.
Edwin
Plaats reactie