Downloaden lukt niet meer

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
richardberlijn
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 02 nov 2022, 20:01

Downloaden lukt niet meer

Bericht door richardberlijn »

IN ETS 6.1.1 lukt sinds gisteren het downloaden naar busdeelnemers niet meer

Volgende foutmeldingen
Gedeeltelijke Download:
Het applicatieprogramma momenteel geladen in de busdeelnemer voldoet niet aan de geprojecteerde applicatie in ETS. U kunt een volledige – in plaats van een gedeeltelijke download proberen.

Volledige download
Connection closed by remote device
of
Busdeelnemer reageert niet.

Paar dagen geleden garage toegevoegd (kabel 50m) en daar gewoon de devices kunnen programmeren.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Downloaden lukt niet meer

Bericht door egfdevos »

1. Bus (eventueel groep) monitor aanslingeren en controleren dat er geen overmatig verkeer op de bus is.
2. Kabel naar de garage losgooien en kijken of je dan wel weer kunt programmeren.
Edwin
richardberlijn
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 02 nov 2022, 20:01

Re: Downloaden lukt niet meer

Bericht door richardberlijn »

1. echt geen druk verkeer op de bus, Stonden wel een paar devices in "niet geassocieerd met een kamer". is nu weggehaald maar maakt volgens mij niet uit.

2. garage reageerde helemaal niet meer. Bus losgehaald en weer aangesloten en nu weer te bereiken.

Deze melding komt wel regelmatig terug
Gedeeltelijke Download:
Het applicatieprogramma momenteel geladen in de busdeelnemer voldoet niet aan de geprojecteerde applicatie in ETS. U kunt een volledige – in plaats van een gedeeltelijke download proberen.
Volledige download werkt dan wel.

Het lijkt wel of het downloaden langer duurt dan ik gewend was.

Was ook nog bezig geweest met MDT RF line coupler en RF actor maar dat wilde niet lukken en had ik weer verwijderd. Ga ik nog wel een topic voor maken.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Downloaden lukt niet meer

Bericht door egfdevos »

1. nvt
2. Dat de garage weer bereikbaar is verteld mij dat we geen lus hebben.

Bepaalde apparaten hebben lieven een volledige download dan een gedeeltelijke bij het wijzigen van bepaalde parameters. Volledige download duurt over het algemeen altijd een stuk langer als een gedeeltelijke.


Als dit probleem zich binnen een paar weken weer voordoet zou mijn eerste verdachte de voeding zijn.
(Mits alles met KNX kabel en op de juiste manier aangesloten is.)
Edwin
Plaats reactie