KNX project uitlezen via ETS ?

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Wat is een goede app om de bus uit te lezen?

Bericht door Dré »

We hebben inmiddels twee klanten waarbij het niet wil lukken om de programmatie te verkrijgen van de oude installateur, nu willen we gaan kijken om programma aante schaffen die de bus kan uitlezen, zijn er hier mensen die al zn programma hebben en welke is dat en wat zijn jullie ervaringen daar in?
Ik zag zelf 'Reconstruction door IT Gesellschaft für Informationstechnik mbH ' staan bij de apps voor ETS, maar het is niet zomaar een app die je even aankoopt om tekijken of het inderdaad naar de wensen is of dat ik beter voor een andere had kunnen gaan.

Oh ja en ik weet dat wanneer ik een bus uitlees ik daarbij niet de teksten zal krijgen, het gaat er dus meer om dat de hele programmatie bekend is.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: KNX project uitlezen via ETS ?

Bericht door KNX_Steven »

Eén en ander valt onder het "intellectual property", al is het maar hoe je je groepsadressen aanlegt, noemt, enz. Dus alles wat de creativiteit van de installateur is. Dus als dat niet op voorhand is afgesproken, kan dat inderdaad dat een installateur z'n projekt niet "afgeeft".

Nu, als het project niet te groot is, kan jij evengoed proberen van het gewoon opnieuw te maken. Er zijn functies in ETS om de Fysieke Adressen uit te lezen van apparaten in programmeertoestand, en als je dan type en fabrikant kent, en je volgt een beetje welke groepsadressen ze gebruiken...
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX project uitlezen via ETS ?

Bericht door Dré »

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een (ETS) App om een bestaand KNX uit lezen.
- een die een lijn scan uitvoert
- de parameters uitleest uit de modules
- groepsadressen uitleest?

Of is er iemand die weet wat hierin mogelijk is?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX project uitlezen via ETS ?

Bericht door egfdevos »

Even rondvragen wie Reconstructie app heeft en dan die persoon inhuren voor alleen het gebruik van die app.
Wat makkelijk remote kan.
Dan heb jij je basis reconstructie tegen een schappelijk prijsje.

Blijven de busdeelnemers die niet gelukt zijn over en deze zijn natuurlijk net het belangrijkst / meest complex geparametriseerd.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX project uitlezen via ETS ?

Bericht door Dré »

Dank je wel, we gaan hiermee aan de slag.
We zitten er aan te denken om het zelf aan te schaffen, het is voor zakelijke doeleinde, niet privé.
Plaats reactie