Zennio ZAS Thermostaat

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Zennio ZAS Thermostaat

Bericht door Joep »

Hoi Allemaal,

Ik heb een Zennio ZAS aangeschaft welke ik in de slaapkamer heb geplaatst.
De reden hiervoor is dat ik graag de verwarming en de verlichting kon bedienen met 1 interface.

Ik heb de verlichting al een tijdje werkend en ben vandaag maar eens begonnen met me te verdiepen in de aansturing van de verwarming.
De thermostaat instellen gaat allemaal prima, en ook is het duidelijk hoe ik het ventiel aan moet sturen.

Ik loop echter tegen het volgende probleem aan:

Ik heb in ETS(3.0f) bij de Zennio ZAS een tweetal communicatie objecten waarmee je de thermostaat aan en uit kan zetten en een status daarvan.

met deze 2 objecten heb ik niks gedaan omdat ik dat niet handig vindt, ik wil eigenlijk gewoon dat de thermostaat het altijd doet en als ik de thermostaat een tijd niet gebruik zet ik deze zelf wel op een lagere temperatuur.

Dit werkt alleen niet, want pas als ik dit communicatie object in een GA zet en deze via de busmonitor van ETS op aan zet werkt de thermostaat en ook de aansturing van het ventiel van deze ruimte.

Weet iemand een manier hoe ik dit kan omzeilen?

Ik heb op de Zennio ZAS geen knoppen meer vrij om dit GA te schakelen en persoonlijk wil ik dit ook niet.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Zennio ZAS Thermostaat

Bericht door egfdevos »

Thermostat always ON? "Yes"

Lijkt me dan een verstandige parameter.
Edwin
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Zennio ZAS Thermostaat

Bericht door Joep »

Dat zou mij ook wel wat lijken, echter kan ik deze nergens vinden?

EDIT:

Bij de Zennio ZAS kan dit niet, als ik bijvoorbeeld kijk bij de parameters van een Zennio QUAD kan ik dat wel kiezen.

Inmiddels is het wel opgelost want bij de thermostaat van de Zennio ZAS kan je ergens kiezen: "Instelling bij opstarten (bij terugkeren busspanning)"
Deze stond ingesteld op laatste waarde voor busuitval en heb deze veranderd naar AAN
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Zennio ZAS Thermostaat

Bericht door egfdevos »

Ik kom deze instelling wel tegen.
Afbeelding
Edwin
Plaats reactie