Homeserver Time

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Timer tbv display

Bericht door Dré »

Ik heb ongeveer het zelfde, ik wil een klok maken in de Graphic Logic Editor, dit omdat ik een display heb van een schakelaar wat aan gaat wanneer mn tv aan gaat of pc, maar nu wil ik graag dat het display ook smorgen vroeg aan gaat tussen 6 en 7 uur, dan kan ik namelijk nog even kijken hoeveel graden het overal is, zonder dat ik ergens op hoef te drukken.

Kort gezegd.
Ik wil via een klok en wat andere inputs (deze inputs werken al goed) een display aan/uit zetten via een or functie.
Iemand die mij kan helpen hoe ik zn klok kan inbouwen? het liefst niet via 'Universal Time Clocks' en de klok van QC is ook niet echt een nette optie.
Laatst gewijzigd door Dré op zo 22 feb 2015, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver Time

Bericht door 747driver »

Kun je niet een 1-bit object maken, deze in de "Switching plus" template in QuadConfig gebruiken en dan "Use time clock" aanvinken?
Dan kun je in de app of QC de tijden instellen dat het object 1 danwel 0 moet zijn.
Kun je nog kiezen voor vaste tijden of op basis van zonsopkomst/ondergang.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Homeserver Time

Bericht door Dré »

Uh nee, dat is eigenlijk niet wat ik wil, dan gebruik ik liever de 'Universal Time Clocks', geen idee of ik die dan kan toevoegen aan de logic editor, maar het liefst heb ik een klok in de logic editor, dan houd ik ook alles netjes bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Dré op zo 22 feb 2015, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver Time

Bericht door 747driver »

Hoe gebruik je die UTC eigenlijk?
Heb er 1 gemaakt maar vind 'm niet terug in QC of in de app...
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Homeserver Time

Bericht door Dré »

Ik denk eigenlijk dat die daar ook niet in voor komt, (ik het dan ook over de 'Universal Time Clocks' ) tenmiste dat dacht ik, moet ook zeggen dat ik die nooit gebruikt heb.
Maar je kunt ook een klok bij lighing/Switching een klok toevoegen door het vinkje aan te zetten bij 'Use Time Clock' .

NOTE: met 'UTC' bedoelde ik eerder steeds 'Universal Time Clocks' Wist niet dat die uit QC dezelfde begin letters had.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver Time

Bericht door 747driver »

Dat is inderdaad de klok waar ik het eerder over had.
Die gebruik ik bv om de bedrijfs LEDs en LED nachtverlaging van de gira tatsensoren te schakelen.

Zoals gezegd heb ik een Universal time clock gemaakt maar waar vind ik die terug??
Moet toch ergens de tijd kunnen invoeren wanneer bepaalde acties moeten plaatsvinden toch?
De help functie zegt: "The setting of the time clock is only possible in the menu with the HS/FS running".
The menu?
Gewoon het hoofdmenu van de app?
Daar zie ik niets staan mbt een klok.
Screen Shot 2015-02-22 at 21.32.36.jpg
Screen Shot 2015-02-22 at 21.32.36.jpg (61.86 KiB) 6732 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver Time

Bericht door 747driver »

Dré schreef:maar het liefst heb ik een klok in de logic editor, dan houd ik ook alles netjes bij elkaar.
Heb je niet een pagina met instellingen of zo?
Die gebruik ik namelijk en heb daarin allerlei te wijzigen waarden.
Zoals hoe lang de automatische verlichting aan moet blijven en met welke helderheidswaarde voor dag en nacht, of wat de minimale/maximale waterdruk van de CV moet zijn.
In zo'n pagina zou ik dan dat "displayschakelbit" zetten met de "Use time clock" aangevinkt.
Zijn de tijden ook makkelijk te wijzigen in de app en QC.
In de GLE voeg je dat bit toe aan die OR poort samen met die andere inputs.
Staat alles netjes bij elkaar toch?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Homeserver Time

Bericht door Dré »

Je bedoelt in de client, nee daar heb ik geen pagina met instellingen nee. Ik heb er dan ook niet zo veel op zitten eigenlijk alleen wat schakelcontacten, en ik lees 2 temperaturen uit en lichtwaarde, wat ik laat weergeven in de QC verder gebeurt daar niks mee eigenlijk.
Maar is inderdaad wel een optie (alleen niet helemaal wat ik echt zoek).
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Homeserver Time

Bericht door Dré »

747driver schreef: Zoals gezegd heb ik een Universal time clock gemaakt maar waar vind ik die terug??
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar zal kijken om daar morgen wat tijd in kan stoppen om het voor elkaar te krijgen, al weet ik zeker dat jij een stuk verder bent met de HS, ben nog maar een beginneling met weinig tot geen ervaring, heb hem pas een maand of 3 pas echt goed in gebruik.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver Time

Bericht door 747driver »

Ik heb ook alleen maar ervaring met de onderdelen welke ik gebruik hoor.
Die UTC bv daar weet ik absoluut niets van.
En toch, de oplossing welke ik aandroeg voor het aanzetten van je display, daar is niets mis mee hoor.
Ik zou niet weten hoe je dat simpeler en/of flexibeler zou willen doen met de HS.
Plaats reactie