ETS5 pro licentie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
BartVt
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 aug 2013, 22:16

ETS5 pro licentie

Bericht door BartVt »

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb thuis een KNX installatie met 27 componenten. Nu wil ik die af en toe uiteraard ook eens kunnen updaten/veranderen ( Denk bv aan andere schakelingen voor bv kerstversiering aan te sturen of paasversiering, dat de rest van het jaar een andere functie heeft.)
Ik heb de ETS Ecampus succesvol afgerond, en heb dus een voucher voor de ETS5 LITE "gratis" te krijgen, met uitzondering van de dongle en verzendkosten, nog een kleine 100 euro dus. Maar dan heb ik nog niet genoeg voor alle 27 componenten. Momenteel werk ik met ETS5 demo, waar 5 componenten in kunnen. Mijn setup is het volgende: Ik heb een blanco project, en als ik iets aan een component wil veranderen, programmeer ik dit, en daarna terug verwijderen, anders lukt het niet (max 5 kan ik er laten instaan, maar niet meer dus.

Nu heb ik het internet wat aan het afschuimen geweest, en er bestaat dus geen "niet commerciële versie van ETS5 PRO, dus dat kost een 1000 euro. Nu wil ik niet dat software gratis moet zijn, maar 1000 voor af en toe een verandering te doen vind ik wel erg veel, zeker als je er niet commercieel je kost mee kan verdienen. Blijkbaar is het mogelijk EN legaal om 1 PRO licentie en 2 supplementary dongles te kopen, en dat die dan door 3 verschillende personen mogen gebruikt worden, zonder de beperking van 5 of 20 componenten. Ik zoek dus 2 lotgenoten om dit te realiseren. Dat zou dan komen op 1000 voor de PRO, en 150 per supplementary, dat is 1300 in totaal en een 433 per persoon dan, wat nog altijd wel wat geld is, maar toch al geen 1000 euro meer.

Zijn er hier misschien nog mensen die dit ook zien zitten, of die mij een supplementary versie van ETS5 willen verkopen? Als je een PRO licentie hebt kost dit 150 euro verneem ik via de KNX site, plus verzendkosten en BTW.

Ik hoor het graag,

Mvg,
Bart
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door egfdevos »

*Je kunt nog een extra €400,- besparen door deel te nemen aan de inkoopacties op het Duitse KNX forum.

Als het alleen voor je eigen huis is.
Zou ik persoonlijk genoegen nemen met de Lite versie.
Er is geen beperking op het aantal projecten in ETS5Lite alleen het aantal deelnemers per project.
Het bestaande project door iemand in 2 projecten laten delen. (bv kast en veld of per woonlaag)
De meeste mensen doen dat zo.
Laatst gewijzigd door egfdevos op za 11 apr 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door 747driver »

Hier het vorige soortgelijke topic.
Door mee te doen met de sammelbestellung kwamen we op €367 incl. per persoon.
Zelf een tijdje met ETS4 Lite gewerkt.
Dat is dus niks als je meer dan 20 devices hebt...
Optie is opsplitsen van je project.
BartVt
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 aug 2013, 22:16

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door BartVt »

Bedankt voor de info, maar zou toch graag gaan voor de full option versie van ETS5, i.p.v. opsplitsen van mijn woning in bv de verschillende etages. Want bepaalde groepsadressen komen voor op verschillende etages, en dan moet ik die dus allemaal dubbel erin zetten, in elk project afzonderlijk. (Denk bv aan het groepsadres alle verlichting uit, wat zowel aan de inkomdeuren op het gelijkvloers is geprogrammeerd, en ook in de slaapkamer boven)
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door baggins »

Ik heb meegedaan aan de groepsbestelling en heb dus op dit moment een voucher van 400€. Was nog aan het twijfelen of ik er mee zou doorgaan aangezien het nog een behoorlijk bedrag blijft. Als er nog een derde kandidaat is kunnen we misschien wel iets bedisselen.

Voucher is slechts geldig tot 31/05.
BartVt
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 aug 2013, 22:16

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door BartVt »

Hier dus al zeker interesse..... Nog 1 iemand dus hopelijk voor de deadline van de voucher....
haavee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 feb 2015, 11:45

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door haavee »

Ik ben in de markt voor een dergelijke aankoop.

Laat het maar weten.

Groet,
Henry
BartVt
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 aug 2013, 22:16

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door BartVt »

Om alle onduidelijkheden uit de weg te helpen, ik zoek dus 2 personen die mijn supplementary dongles over willen kopen. Dit om de prijs te kunnen drukken per persoon. De registratie komt dus op mijn naam. De supplementary dongles kunnen niet apart geregistreerd worden....
SteveVdV
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 apr 2015, 00:51

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door SteveVdV »

Hey BartVt,

Ik heb intresse in deze dongle, heb je ieamd gevonden? Zo niet, stuur me dan even een PM of e-mail.

MVG
BartVt
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 aug 2013, 22:16

Re: ETS5 pro licentie

Bericht door BartVt »

Bij deze blijkt Steve interesse te hebben in een supplementary dongle. Steve, er zit een persoonlijk berichtje in je mailbox.
Nu nog een tweede, dan is het pas interessant.
Indien interesse, ik hoor het graag.

Bart
Plaats reactie