Programeren van RC plus buiten detector

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Wout
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 15:12

Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Wout »

Beste,

Ik heb vandaag mijn hoofd gebroken aan hoe ik mijn nieuwe detector moet installeren in mijn bestaande logic (ETS3), Ik communiceer met Logic Machine 2 rechtstreeks over IP, dit deel is gelukt. Nu heb ik de database geïmporteerd en de detector in een uniek groepsadres geplaatst 1.1.28. Ik heb deze buiten aangesloten en ben dan binnen op de download knop komen drukken, hier vraagt het programma dan om de programeerknop te bedienen. Dit doe ik dan en ik zie de LED op de detector branden ik ga terug naar binnen en na een tijd krijg ik, vermoed ik, een time out en de melding dat er een interne fout is opgetreden, sending a message to the bus failed....
Wat zou ik hieraan kunnen doen? als ik mijn Com test zegt deze OK....

Alvast bedankt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Dré »

Kun je ook een deel van je installatie los koppelen, ik heb dat ook wel eens en als ik dan of bijna alles loshaal of alles op het hoognodige na, lukt het wel.

Kan zijn dat er nog een deelnemer Is die nog steeds in de programeer stand staat, dat Jun je dacht ik checken in ETS.
Wout
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 15:12

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Wout »

Ik kan proberen om dit na te kijken maar als ik mij het goed herinner heb ik alle kabels samen getwist en in éénzelfde klem klem geduwd, bovendien denk ik dat ik de tagging die ik erop geplaatst heb niet goed meer te lezen zijn door plaatsgebrek. Ik zal wel morgen eens nagaan of ik idd niet kan zien of er nog iets in program staat, maar aangezien dit het eerste is dat ik probeer op mijn installatie dan zou het al van de installateur moeten komen.
Maar ik ga dit bekijken en dat laat ik u iets weten, alvast bedankt voor de reactie.
Wout
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 15:12

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Wout »

Blijkbaar na veel te spelen krijg ik de melding dat de bus deelnemer reeds bestaat, de comm die ik gebruik is een Logic Machine 2 deze staat niet in de lijst van het programma maar deze heeft blijkbaar wel een adres want bij de uitleg van de fout komt deze zijn naam naar voren...
Morgen nog wat spelen en hopelijk is het opgelost met een nieuw adres te geven.
Wout
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 15:12

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Wout »

alles geprobeerd werkt nog steeds niet ik begin de indruk te krijgen dat ik precies geen comm heb terwijl hij zegt dat het in orde is :evil:
ik ben het beu die rommel....
Wout
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 15:12

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Wout »

Zou het soms kunnen zijn dat de software die je moet importeren van de fabrikant niet meer geschikt is voor ETS3 enkel voor de recentere uitvoeringen?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programeren van RC plus buiten detector

Bericht door Dré »

Dan zou je hem ook niet kunnen importeren in ETS3,ETS 3 heeft een andere bestand formaat dan ETS 4 en 5.
Plaats reactie