Room controller met Logo Siemens

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
kristofh
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 09:25

Room controller met Logo Siemens

Bericht door kristofh »

Oi Allemaal, ik ben aan het sukkelen (tijd is niet belangrijk==!hoe lang bedoel ik dan) om het uur/tijd/datum op de room controller te krijgen met de logo Siemens als ntp server, enfin als master dus naar de Roomcontrollers.

Hoe marcheerd dat juist ik heb alle settings mijn insziens gedaan (ook een vriend van me heeft dat al eens bekeken) en dat lukt niet.

Het is niet aan de roomcontroller denk ik want ik heb er 2 in huis en geen van beide gaan...dus mijn focus ligt op de logo.

Hulp is welkom (ook een nl versie van logo handleiding) ik ben fan van inglorious basterds und von René dus liever NL of UK

Merci!

roomcontroller is iets van deze slag RCD 2044 LG ook de 6-Fachs weiss heb ik (gelukkig staat dat niet op de controller)
Logo Siemens zou de deze zijn LOGO! 12/24RC 6ED1 052-1MD00-0BA6 (niet direct in de nabijheid)
kristofh
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 09:25

Re: Room controller met Logo Siemens

Bericht door kristofh »

Menskens, allen bedankt voor de wilde reacties :lol:
Het is opgelost de RC (Roomcontroller) stond op een verkeerde instelling (read stond on ipv off) begrijpen wie begrijpen kan ..
Na programmatie en een paar resets en geheugen wissen oefeningen is DE tijd en datum op de bus gekomen. Wachtijd is wel énorm bij mij bv om 21:16 opgeladen en om 21:55 was de eerste boodschap er pas.. daarna pil om de 60 minuten een telegram voor de tijd en één voor de datum.
Belangijkste instellingen (rest vond ik duidelijk)
Logo 0AA1 versie KNX-EIB
Master
3byte EIS3/EIS4
RC
  • Flags tijd: Comm (On)/Read(off)/Write(on)/Transmit(on) . Om eerlijk te zijn snap ik niet goed uit oogpunt van een RC dan, waarom deze settings zo moeten staan "Read Off" bv, hoe leest ie dat dan van de bus?? enfin this works. Misschien nog een bekke tweeking werk.
  • Flags Datum: Comm (On)/Read(off)/Write(on)/Transmit(on) .
  • Flags Ausgang: Comm (On)/Read(off)/Write(off)/Transmit(on) .
indien vragen, shoot!!
Plaats reactie