kan niets meer doen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Coppensw
Berichten: 87
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:18

kan niets meer doen

Bericht door Coppensw »

Hallo,

Ik heb een kleine test opgezet met 2 drukknoppen verbonden aan input zennio, drie outputs en een temperatuursensor.
Alles werkte volgens wat ik wou.

Vandaag ging ik een aantal nieuwe zaken opzetten, ik verbind mijn PC met het systeem via USB (Weinzierl KNX USB interface 330) maar dit wil niet lukken. Ik dacht het individueel adres van de USB interface nog eens te downloaden, maar dan vraagt ETS5 me om de programming button in te drukken ... de USB interface heeft geen button. Enig idee wat ik fout doe ?
Ik heb ook al een nieuw project opgezet om van nul te beginnen, maar zelfde probleem.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: kan niets meer doen

Bericht door 747driver »

Beide ledjes groen?
Geeft windows aan dat ie aangesloten is?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: kan niets meer doen

Bericht door egfdevos »

Idd branden beide ledjes groen.
Word de interface wel gevonden door ETS (Bus >> interfaces)
Gebruikt het project wel een actieve interface. ( zie/klik links onder op de status balk)
Edwin
Coppensw
Berichten: 87
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:18

Re: kan niets meer doen

Bericht door Coppensw »

beide lichtjes groen en knipperen bij activeren via ETS5.
ETS kon de USB niet zien bij reset of bij info opvragen.

Ondertussen heb ik terug contact:
Ik had een fout individueel adres, ik dacht 1.1.1 maar is blijkbaar 1.1.2 (ik moet dringend documenteren ook als zijn het maar testjes).
Daarna werkte het el maar raar, het systeem vraagt nog steeds om op de progr. button te drukken. ALs ik dan op de button druk van de module via waarmee de USB verbonden is, dan werkt het. Dat had ik vroeger niet.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: kan niets meer doen

Bericht door KNX_Steven »

ETS vraagt om de programming button te drukken als je het Fysieke Adres van een deelnemer op de bus wilt programmeren.
Als ETS er bij jou hier om vraagt, wil dat dus zeggen dat ETS denkt dat je de bus opgaat, in plaats van dat je "in de locale interface" wilt blijven.
Oplossing: je kan ergens instellen (afhankelijk van je ETS versie) dat je "lokaal" wilt programmeren.

Trouwens, lokaal programmeren van een interface doe je niet zo vaak. Je stelt meestal gewoon het adres in van de interface in je settings, meer niet.
ELDOMATIC
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jun 2013, 20:04

Re: kan niets meer doen

Bericht door ELDOMATIC »

Beste,

Ik heb ook een Weinzierl KNX USB interface 330 stick. Deze interface heeft geen PROG. buttom omdat deze bedoeld is om direct in een lijn te plaatsen.
Je moet deze dan ook niet ingeven in uw project! Alleen 'vaste' componenten moeten in uw project staan, bvb zoals de USB interfaces op DIN rail.
De interface stick kan je via de instellingen; communicatie selecteren. Als de driver voor de stick op de PC goed is geïnstalleerd dan zie je bij 'nieuw' de USB stick staan.
Voer dan eerst een test uit. Als die OK is kan je die selecteren en via lokale instellingen geef je het adres van de lijn waar je de USB sick hebt in geplaatst. Heb je die bvb. in lijn 1.1 geplaatst geef je die het lokaal adres 1.1.255 (controleer wel of dit adres nog vrij is).

Ik heb deze aangekocht voor bij grotere projecten 1 bepaalde lijn te controleren op de communicatie.
Luc Tuts
Plaats reactie