Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
h@x0r
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 dec 2015, 10:54

Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Bericht door h@x0r »

Ik probeer een Jung 4093 roomcontroller te programmeren met ETS5 maar blijf tegen een fout oplopen. Ene keer krijg ik 'device is not responding', andere keer wat meer specifiek dat een 'memory block could not be written'. Heb al van alles geprobeerd (full download, partial download, eerst unload) etc. Ik connect via een Jung IP router. Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Ik kan een andere 4-button taster wel programmeren en kan wel device info opvragen (ook van de roomcontroller) dus op zich doet de bus connectie het.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Bericht door Dré »

Ik kan me herinneren dat een forum lid ook een module niet kon programmeren, hij was verbonden via de homeserver, heb jij misschien een usb interface tot je beschikking, zo ja probeer het dan eens via die manier, dat was voor hem de oplossing.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Bericht door Dré »

Je kunt ook proberen om alles los te koppelen van de bus wat niet noodzakelijk is om hem te benaderen, dus dan zou je alleen de interface, voeding en de JUNG 4093 overhouden.
h@x0r
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 dec 2015, 10:54

Re: Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Bericht door h@x0r »

Het lijkt dat ik het opgelost, door tunneling te gebruiken i.p.v. routing.. heb de controller weer tot leven gewekt ;)
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Herhaalde foutmeldingen programmeren room controller

Bericht door Dré »

Je had hart chirurg moeten worden. :D Good Job
Plaats reactie