Funk umsetzer

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Dammie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:27

Funk umsetzer

Bericht door Dammie »

Hallo iedereen,

ik heb een gira funk umsetzer tot mijn beschikking in combinatie met een gira funk handsender.
Ik heb de productdatabase van gira tot mijn beschikking maar kan daarin niet de funk handsender vinden. Is deze wel vereist of is er een andere manier om de functies te programmeren?

Alvast bedankt.
Stijn VH
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 13:55

Re: Funk umsetzer

Bericht door Stijn VH »

Hey Dammie,

Volgens mij denk ik dat je best de volgende vergelijking maakt.
Als je een tv, dvd-speler,... koopt hoef je ook enkel het toestel te programmeren, niet de draadloze afstandsbediening.
Een afstandbediening is meestal fabrieksmatig gekoppeld aan een toestel.
Dammie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:27

Re: Funk umsetzer

Bericht door Dammie »

Dank voor uw reactie,

ok begrijpelijk.

Ik kom nu alleen tot een volgende vraag. Hoe maak ik lichtscenes aan met de draadloze funkumsetzer?
Ik kan namelijk geen groepsadressen in een lichtscene uitgang zetten?

En hoe maak ik een alles aan en alles uit?

Bij voorbaad dank.
Stijn VH
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 13:55

Re: Funk umsetzer

Bericht door Stijn VH »

Hay,

Het aanmaken en opslaan van lichtscenes doe je met behulp van uw draadloze handzender, eveneens het aanmaken en opslaan van een alles-uit toets / alles-aan toets.
Btw: een alles-aan toets is niet zo gebruikelijk voor een residentiële installatie.

In de handleiding van de draadloze afstandsbediening, staat alles duidelijk uitgelegd.
Deze kan je vinden: http://www.gira.com/data2/05271120.pdf
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Funk umsetzer

Bericht door Dré »

Ik denk dat het hier gaat over een funk afstandsbediening met een ontvanger die is aangesloten op een EIB-installatie.
Nu weet ik niet hoe het precies werkt met het component in kombinatie met de EIB-component. Maar bij een ander type installatie (Dupline, Doepke) is het zo dat je aan alle knoppen van de afstandsbediening een adres hangt in de ontvanger van de funk afstandsbediening. Je kunt namelijk niet een wilekeurig EIB-component laten communiceren met een Funk component.
Plaats reactie