licht aan , maar niet meer uitkrijgen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
meldet
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:37

licht aan , maar niet meer uitkrijgen

Bericht door meldet »

Besten, beetje beginneling in heel het KNX gebeuren.
Mijn woning is voorzien van een KNX basisinstallatie waar ik nu wat aanpassingen wens in aan te brengen.

Ik wil zo een Berker 2voudig drukknop toevoegen aan mijn installatie voor bediening van 1 lichtpunt..

Probleem: ik kan het licht via de drukknop al laten oplichten maar kan het niet meer doven. Wat kan er verkeerd zijn aan de programmatie?

alvast dank voor jullie antwoorden.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: licht aan , maar niet meer uitkrijgen

Bericht door 747driver »

In ETS kun je met de group monitor zien wat er precies op de bus wordt gezet wanneer een knop wordt ingedrukt.
Wellicht dat er bij een druk op de knop slecht een AAN (on) wordt gestuurd en dat de OM (toggle) had moeten worden gebruikt.
Is het de bedoeling dat de ene drukknop een AAN stuurt en de ander een UIT of wil je er 2 lichtpunten mee schakelen?
meldet
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:37

Re: licht aan , maar niet meer uitkrijgen

Bericht door meldet »

Bedankt voor die snelle respons.. Bedoeling is met die schakelaar 2 aparte lichtpunten te schakelen..
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: licht aan , maar niet meer uitkrijgen

Bericht door 747driver »

Ok, om een lichtpunt aan en uit te kunnen schakelen met 1 drukknop zul je deze drukknop in ETS moeten instellen als Toggle (OM).
De ene keer zal ie een AAN versturen en met de volgende druk op de knop een UIT.
Plaats reactie