Wisselschakeling?

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

Wisselschakeling?

Bericht door tmbconstruct »

Ik heb een lamp een doorgang van de keuken die ik met een touch my design gewoon aan en uit kan schakelen, diezelfde lamp gaat ook aan als je aan de achterdeur binnenkomt met een sensor, de sensor heb ik gezet dat die 1minuut aanblijft , mlampaar blijkbaar als je de touch my design gebruikt gaat deze lamp evenzeer uit na 1 minuut. Hoe kan ik dit oplossen.

vriendelijke groeten Koen
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Wisselschakeling?

Bericht door egfdevos »

zomaar een gokje.

maak een GA voor de schakelaar
maak een GA voor de bewegingsmelder
en koppel de lamp aan beide GA's
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Wisselschakeling?

Bericht door Dré »

zoals als jij het zegt egdevos, lijkt me dat de lamp alsnog uit gaat na die ene minuut van de sensor.
Heeft de sensor niet een input voor een schakelaar/externe input of zo?
Heeft je actor misschien een blokkeer of voorrangsoptie?
Je verteld niks over welke sensor en actor je hebt, want of je moet je actor zo instellen dat je het uitgangstelegram van je sensor blokkeert of je moet bij je sensor een extra input hebben, maar goed met deze info die we nu hebben kunnen we daar weinig over zeggen hoe je het moet doen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Wisselschakeling?

Bericht door egfdevos »

Je hebt gelijk ik dacht te simpel :D

Denk dat een OR logica op de actor van de lamp ook een mooie oplossing is.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Wisselschakeling?

Bericht door Dré »

Dat heb ik ook vaak en dan kom je er achter dat het toch wat ingewikkelder is dan je denkt.

En ja de of functie zou ook een mogelijkheid zijn.
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

Re: Wisselschakeling?

Bericht door tmbconstruct »

Dag Dré
Aan die optie heb ik ook algedacht, ik heb de motion detector P van zennio, en de en als actor maxinbox 16 van zennio, maar ik zie niet dadelijk waar ik eventueel deze instelling zou kunnen veranderen, ik kan natuurlijk wel bij de instellingen van de motion detector P : no detection op " on " zetten, ik kan wel ook iets instellen met trigger of, enable lock bij motion detector kan dat ook een oplossing zijn.

vriendelijke groeten Koen
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Wisselschakeling?

Bericht door Dré »

In de actor zie ik zo 1 2 3 geen optie, of misschien kun je kijken naar het alarm of blokkeer gedeelte, dus wanneer jij op de schakelaar drukt de lamp aan gaat en het blokkeer adres aangestuurd wordt en wanneer jij de lamp weer uit doet middels de schakelaar de blokkering opgeheven wordt.
Je hebt het overigens over de motion detection P, dit is geen KNX component maar een sensor die je inkoppeld op een KNX conmponent, dus hier valt weinig over te zeggen.
Plaats reactie