Loxone deur/raamcontact altijd actief

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Loxone deur/raamcontact altijd actief

Bericht door Dré »

Begrijp ik het goed, dat als je een Niko schakelaar aansluit op hetzelfde contact, dat het dan wel werkt?
Dan is mijn volgende vraag, als je nu een multimeter pakt en je meet de weerstand van het magneetcontact, is dat dan wel echt open en dicht, zou zomaar kunnen dat je een verkeerd contact hebt, en dus met een weerstand er in. (al kan ik dat niet uit het type halen van het contact).
Maar als een gewone Niko schakelaar wel werkt, maar dit niet, zal het toch in het magneetcontact moeten zitten, lijkt me.
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Loxone deur/raamcontact altijd actief

Bericht door Joep »

Eens met Dré, en vandaar ook mijn vraag wat er gebeurt met een draadbrugje ipv het contact :)
Dimitri
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 jan 2019, 10:16

Re: Loxone deur/raamcontact altijd actief

Bericht door Dimitri »

We boeken vooruitgang! Het lijkt erop dat het probleem bij de magneetcontacten ligt. Afgelopen zaterdag heb ik nog een paar andere types besteld. Deze werden vandaag geleverd.

Het klopt dat er in het eerder genoemde magneetcontact een tamperweerstand zit (2x 2,2K Ohm). Bij het meten klopt dit, met magneet krijg ik 2,2K Ohm en zonder magneet krijg ik 4,4K Ohm.
Eén van de nieuwe magneetcontacten die ik vandaag ontving is exact hetzelfde type als het eerder geteste contact, met uitzondering dat er hier geen tamperweerstand inzit. Het contact is dus 4-aderig, zodat je zelf de gepaste weerstanden kunt installeren. Bij mijn setup heb ik dus gewoon de twee draden van de tamper aan elkaar verbonden. En bij het testen kreeg ik eindelijk resultaat. Eureka!!

Het lijkt er dus op dat Loxone niet overweg kan met magneetcontacten waar een ingebouwde tamperweerstand inzit. Of toch niet met de waardes van 2,2K en 4,4K Ohm.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Loxone deur/raamcontact altijd actief

Bericht door Dré »

Dat klopt, de loxone ziet dat als een gesloten contact, dat is altijd zo bij een digitale ingang, die kent alleen het verschil tussen open en dicht.
Plaats reactie