Gira app - grafieken

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Gira app - grafieken

Bericht door Capaburro »

Hallo,

sinds dit jaar heb ik een gira homeserver aangeschaft en ben ik met de installateur bezig om de visualisatie en de app vorm te geven.
Hierbij had ik een vraagje.
In de android gira app heb ik een grafiek voor het verloop van het verbruik van electriciteit die ik kan opvragen per dag/week/maand/jaar + logging hiervan zodat ik een historiek kan opbouwen. Wat volgens de installateur niet kan, en wat ik raar vind, is het volgende.

De daggrafiek geeft een overzicht van het verbruik gedurende de dag vandaag maar ik wil ook terug kunnen in de tijd door een dag in het verleden te kiezen (bijv. gisteren of ergens vorige week) maar dit zou blijkbaar niet kunnen. Is er een mogelijkheid om dit te doen?

Alvast bedankt
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira app - grafieken

Bericht door Dré »

Daar heeft hij ook wel gelijk in, of er een andere manier voor is weet ik niet.
Je moet het zo zien voor de dag/week/maand/jaar/uur zijn allemaal aparte gegevens met andere momenten van opslaan van de gegevens.
voorbeeld
dag, elke minuut
uur, elke minuut
maand, elke 3 uur
week, 45 minuten
jaar, 1,5 dagen

ook is het niet in de app (op de normale manier) mogelijk om een dag te selecteren, zo is de app namelijk niet ontworpen.

Maar als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

Zelf ben ik bezig met een dag / maand / jaar verbruik teller.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Gira app - grafieken

Bericht door Capaburro »

Op dit moment heb ik de volgende grafieken per dag/week/maand/jaar:

verbruik electriciteit + pv productie
verbruik gas
verbruik water
efficiëntie warmtepomp

er gaat nog een logging ingesteld worden zodat alle data gelogd wordt maar dan zou ik via excel manueel de gewenste overzichten moeten maken. Daar heb ik geen domotica systeem voor aangeschaft natuurlijk. Dus liefst zou ik dit dan ook door de homeserver laten doen op een of andere manier.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira app - grafieken

Bericht door Dré »

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn, ala je iemand hebt die een website kan bouwen met grafieken, mits de gegevens wrgena naar toe geschreven worden en die site gwladen kan worden.

Maar hier ben ik niet goed genoeg in thuis om even te maken ook nooit mee bexig geweest.
Plaats reactie