Thermostaat

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Thermostaat

Bericht door Rutger »

Hallo,

Ik heb een ruimte met 5 groepen vloerverwarming. Daarbij gebruik ik de verwarmingsactor van MDT, maar hier kan je maar 3 tot 4 kleppen aansluiten op 1 uitgang ivm de stroom.

Ik gebruik de optie geïntegreerde controller, de module heeft dus alleen een temperatuur nodig.

De vraag: Hoe koppel ik uitgang A en B aan elkaar? 2 thermostaten nemen en beide koppelen aan de zelfde temperatuursensor lijkt mij geen optie.

Verder heb ik nog de optie om in de controller (Zennio ZAS) van de woonkamer de thermostaatfunctie te gebruiken, maar om het overzichtelijk te houden zou ik de thermostaatfuncties graag van alle ruimtes het zelfde houden.
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Thermostaat

Bericht door cevers »

Wat is het exacte type van de MDT verwarmingsactor?

Je zegt 1 ruimte met 5 groepen, bedoel je daarmee dat je 5 lussen hebt liggen in 1 ruimte en dus alle 5 in principe tegelijk gaat regelen?

Als het inderdaad 1 ruimte is kun je gewoon de temp. sensor van je zas gebruiken om bv 2 actoren aan te sturen.

Afhankelijk wat voor type klep je gebruikt zou je ook gewoon een relais kunnen gebruiken. Maar dit is allemaal giswerk zonder informatie.
Wat we nodig hebben om een compleet antwoord te geven:
1. Type MDT verwarmings actor
2. Type Klep (inclusief spanning 230v of 24v bv.)
3. Type ZAS (iets minder nodig maar wel handig om te weten)
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Thermostaat

Bericht door Rutger »

Ik snap dat ik 2 actoren op 1 uitgang kan aansluiten. Mijn vraag bedoel ik wat anders. Ondertussen ben ik er ook al wel achter denk ik.

Ik ben 2 uitgangen nodig vanwege het totale vermogen van de kleppen.
De vraag is hoe ik uitgang B kan laten volgen op A, als ik het goed heb begrepen kan ik dat koppelen met de 1 byte percentage. Dit zal ik proberen wanneer de installatie zover is.

Dit doe ik trouwens met de volgende onderdelen.

MDT MDT AKH-0800.02
Comap klep 24V NC C430024001
ZAS Roll 1.5

Maar jij hebt het over schakelen met een relais, is dat mogelijk met de MDT? Ik kom nml wel een uitgang te kort als ik 2 uitgangen neem voor de woonkamer.

Hier wat gegevens over het vermogen van klep en actor

MDT:
24VAC, 3 valves each channel, Inrush current for 4 electrothermic valves has to be < 1A each electrothermic valve.
max. inrush current 5A every group of four outputs

Comap:
24V 2W max 250mA

Per klep moet dus minder dan 1A opstartstroom afnemen met een max van 5A per 4 uitgangen. De klep neem hooguit 0,25A. Dan zou ik toch makkelijk 5 kleppen aan 1 uitgang moeten kunnen zetten? Of zie ik wat over het hoofd?
Plaats reactie