ets 5 versus ets3

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Callens Raoul
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 19:00

ets 5 versus ets3

Bericht door Callens Raoul »

dag forumvrienden, zowat dertien jaar geleden installeerde men ets3 bij mij. Verlichting, ventilatie en rolluiken werden geautomatiseerd. Mijn vraag is nu welk voordeel ik zou doen met een upgrade naar ets5 ? Ik begrijp dat ik een nieuwe licentie zou moeten aankopen maar weegt de kostprijs van die licentie en het opnieuw programmeren op tegen de voordelen die aan ets 5 toe te schrijven zijn. Graag jullie reacties.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door Dré »

Kort gezegd nee.
Het programma voor de actoren en dergelijke blijft eigenlijk het zelfde. Wat er in ETS3 geprogrammeerd is kun je exporteren naar ETS5. (andersom niet).
ETS5 werkt na mijn idee alleen wel wat prettiger en het zou kunnen dat als jij iets nieuws koopt dat er geen ETS3 database voor is, maar zolang dat niet i,s zou ik persoonlijk gezien lekker bij ETS3 blijven, zeker door de kosten die het met zich mee brengen.

Het is in ieder geval niet zo dat als jij van ETS3 naar ETS5 gaat dat je opeens meer functies krijgt in je actoren of schakelaars, tenminste ik kreeg de indruk dat jij dacht dat dat het geval was.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door egfdevos »

^^^
Mee, eens.
Edwin
Callens Raoul
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 19:00

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door Callens Raoul »

van harte dank voor jullie raad. Ik zal alles laten zoals het is.
Callens Raoul
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 19:00

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door Callens Raoul »

En inderdaad, ik dacht dat ik met ets5 bijvoorbeeld water-, gas- en electriciteitsgebruik in het oog kon houden, middels het plaatsen van de nodige componenten. ;)
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door egfdevos »

Nu kom je met het bijplaatsen van nieuwe componenten.
Dan is het antwoord niet meer hetzelfde.
Functionaliteit toevoegen door nieuwe componenten is zeer zeker mogelijk.
Goede kans dat deze nieuwe componenten niet meer voor ETS3 geschikt zijn.
Waardoor een overstap naar ETS5 gemaakt zou moeten worden.
ETS5 is net als ETS3 alleen maar voor het in bedrijf stellen van de installatie.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ets 5 versus ets3

Bericht door Dré »

Wat de Vos zegt,
maar zijn de nieuwe componenten wel geschikt voor ETS3, dan zou ik denk ik niet de overstap maken naar ETS3, juist door de kosten.
Plaats reactie