ETS 3

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

ETS 3

Bericht door Capaburro »

Is er ergens een mogelijkheid om instellingen tussen 2 ETS programma's te delen ?

Er is een installateur hiergeweest die via ETS mijn domotica heeft geprogrammeerd. Hij heeft me getoond hoe dit allemaal moet maar
nu blijkt achteraf dat hij heel zijn layout gepersonaliseerd had. Ik vind dus niks meer terug in mijn versie van ETS.
Is het mogelijk om diezelfde settings via een parameterfile ofzo over te zetten op mijn systeem ?

Ik wil hem niet nog es laten langskomen, dan kost me dat weer 500euro ofzo.

Alvast bedankt,

Greets
Frank
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: ETS 3

Bericht door Wijnand »

Frank,

Omdat EIB een decentraal systeem is, worden alle gegevens in de deelnemers bewaard. Dit schijnt scripted te zijn en niet zo uit te lezen. Nu ben ik aan het zoeken gegaan, want ik ben wel eens iets van een EIB Doctor tegen gekomen. Helaas kan ik het niet zo snel voor je terug vinden, maar je moet daar maar op zoeken. Maar ook dat is een kostbare zaak. Het is niet mogelijk om een export van jouw EIB systeem van hem te krijgen?

Het beste is dan om het zelf de programmering op nieuw te doen. Je zou nog wat kunnen doen met je telegrammen-monitor. Hierop zie je in ieder geval wie wat stuurt. Niet echt de makkelijkste manier.

Heb je niet veel ervaring met ETS3 of EIB kunnen we je altijd helpen. Je mag ook je software sturen (liefst de db-file) dan kan ik er ook eens naar kijken.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS 3

Bericht door Capaburro »

Ik heb de database van hun al ontvangen dus het hele project heb ik al geimporteerd, dat is geen probleem.
Maar hij heeft de layout van het programma zelf ook blijkbaar aangepast zodat ik niks meer kan herkennen van wat ik bij hem gezien heb.

Ik veronderstel dat deze instellingen in een file worden opgeslagen en dat er mogelijkheden zijn om deze zaken over te halen.

Doet u ook programmatie tegen betaling ? Indien het niet te duur is kan het wel handig zijn om bepaalde zaken waar ik niet uitgeraak even te laten
uitleggen ter plaatse hier thuis.

Greets
Frank
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: ETS 3

Bericht door Wijnand »

De layout kan je zelf wel aanpassen bij "beeld", daar kan je schermen openen en sluiten.
Maar ben benieuwd wat er dan anders aan is, als dat het niet is.

Ik werk voor een grote installateur en doe het zo'n beetje de hele dag door :-)

Ik weet niet waar je woont, maar wil best eens komen kijken als het in de buurt van Den Haag is.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS 3

Bericht door Capaburro »

Oeps, het is niet in de buurt van Den Haag .. maar het internet biedt ook mogelijkheden, je kan meekijken op mijn scherm bijvoorbeeld, of ik stuur je mijn database :)

Ik ben trouwens van België ... Oost Vlaanderen.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: ETS 3

Bericht door Wijnand »

Stuur de data base maar eens op. Via http://www.send2deliver.com kan dat erg makkelijk.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS 3

Bericht door Capaburro »

Ik zal je die morgen opsturen als ik terug thuis ben.
Alvast bedankt om er eens naar te kijken.
Plaats reactie