dag/nacht op basis van tijd ?

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Andy
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 14:35

dag/nacht op basis van tijd ?

Bericht door Andy »

Hey allen,

net verhuisd en ik zit met een vraagje; ik kan m'n weerstation nog niet aansluiten, dus zit ik met een probleem voor m'n MDT Glas Push Button II Smart: de display is overdag wit en moet 's nachts schakelen naar zwart. Maar aangezien ik dus m'n weerstation nog niet kan aansluiten, heb ik nog geen centrale dag/nacht ...

Is er een mogelijkheid om via logica (de glastasters hebben 4 logic kanalen) iets te forceren zodat hij vanaf 22u zegt "nu is het nacht" en vanaf 8u "nu is het dag" ? Of zal ik toch maar zo snel mogelijk m'n weerstation moeten aansluiten ?

Alvast bedankt voor de info !

Andy
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: dag/nacht op basis van tijd ?

Bericht door Dré »

Als je een server in je installatie hebt, zit daar altijd wel een tijdklok in. Mocht je nergens een tijdklok hebben kun je overwegen om tijdelijk de verlichting van de knoppen om te laten schakelen door middel van een van je knoppen te gebruiken.
Andy
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 14:35

Re: dag/nacht op basis van tijd ?

Bericht door Andy »

Hey Dré,

Bedankt voor het antwoord; op de IP gateway zit een klok, dat is zeker geen probleem; echter weet ik niet hoe ik juist de logic zo kan instellen dat hij een dag/nacht doorgeeft op basis van het uur dat die gateway op de bus zet.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: dag/nacht op basis van tijd ?

Bericht door Dré »

Ik weet niet welke IP gateway je hebt, maar ik denk dat deze ook geen object heeft voor een tijdklok maar alleen een object om het doorgeven en of ontvangen van de tijd.

Misschien toch voorlopig het makkelijkste om een drukker er voor op te offeren voor het schakelen tussen dag en nacht?
Andy
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 14:35

Re: dag/nacht op basis van tijd ?

Bericht door Andy »

MDT Gateway, en inderdaad, geen object voor tijdklok.
Ik ga je raad opvolgen en inderdaad tijdelijk een knopje opofferen voor dag/nacht schakeling !

bedankt !
Plaats reactie