ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Bram
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 14:18

ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door Bram »

Dag iedereen,

Ik probeer om verbinding te maken met een ABB IPS/S 3.1.1 IP interface.
Afbeelding
Ik heb deze lokaal aangesloten aan mijn laptop (via een Power over Ethernet adapter), deze 2 zitten dus samen op een apart netwerk.

In ETS5 (demo licentie) zie ik het apparaat bij de 'Discovered interfaces':
Afbeelding

Het lukt echter niet om verbinding te maken, ik krijg steeds een foutmelding te zien 'The interface cannot accept the new data connection because its maximum amount of concurrent connections is already used'. Ik vind dit echt vreemd aangezien deze op een lokaal network zit, en er verder niets verbonden is.

Het is wel zo dat er verder geen apparaten verbonden zijn, dus ik beschik enkel over de IP interface.
Kan dit de oorzaak zijn? Is er iets anders aan de hand?
Alle hulp is welkom, ik ben niet vertrouwd met KNX.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door KNX_Steven »

Nu ja, het is niet echt ETS dat de verbinding weigert, maar het apparaat zelf.
In tegenstelling tot een USB interface, kan een Tunnelling Client meerdere Clients tegelijk aan: 1, 2, 3 ... 5 (en soms meer). Maar vol is vol.
De foutmelding kan je krijgen als er Clients zijn die zich niet netjes afmelden, of, die toch nog een verbinding hebben waarvan je je niet bewust bent. Normaal gezien ruimt zo'n Tunnelling server ongebruikte verbindingen op...

Voer eens een reset uit van het device: power eraf, Ethernet eraf, alle kabels eraf, en weer aansluiten.
Bram
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 14:18

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door Bram »

Bedankt voor uw reactie.
Het device opnieuw opstarten heb ik al een keer of 10 geprobeerd, helaas zonder succes. Ook de computer is al meermaals heropgestart.
Zoals ik al zei, zijn er verder geen clients of apparaten verbonden met de IP interface, dus enkel de computer via de LAN (PoE) verbinding.
Kan het zijn dat er minstens 1 apparaat aan de IP interface moet verbonden zijn? Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Dit is hoe mijn opstelling eruit ziet:
Afbeelding
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door Dré »

En wat nu als je een echt netwerk bouwt?
Heb jij je interface al wel kunnen programmeren of staat er een vast IP adres in (niet dynamisch/dhcp)?
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door teaser »

Zowel jouw pc als die interface moeten een IP adres in hetzelfde subnet hebben. Bv beide een 192.168.0.xxx/24 adres.
Ik zie op die screenshot dat de interface een 169.254.xxx.xxx adres heeft, daar kan je sowieso niets mee. Dus zorg dat er tenminste een DHCP server op het netwerk zit dat adressen kan uitdelen, of kijk in de handleiding hoe je er een statisch IP in kan zetten.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door KNX_Steven »

Ik weet inderdaad niet of het apparaat deze koppeling ondersteunt.
Hand beide gewoon even aan een € 20 switch en probeer het daarmee.
Normaal gezien moet dit ook werken zonder DHCP server (omdat ETS en het device alleen UDP gebruiken en een standaard poort).
harvie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 21:45

Re: ETS5 weigert connectie wegens 'teveel' verbindingen

Bericht door harvie »

Al eens geprobeerd om de programmatieknop van de ip interface gedurende 30 sec ingedrukt te houden ? Dit reset normaal de gelinkte ip adressen.
Plaats reactie