Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
ezjurgen
Berichten: 39
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 23:22

Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door ezjurgen »

beste,

laptop gecrashed.

ik kan de schijf wel uitlezen op een andere PC maar als ik de projectstore map kopieer naar mijn desktop wil ETS5 het project niet openen The Project was not imported on this computer.)

ik heb wel een backup van enkele dagen geleden maar zou graag mijn laatste wijzigingen terug willen

iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door Dré »

Kun je de schijf ook niet in een andere pc/laptop steken en dan de export maken?
ezjurgen
Berichten: 39
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 23:22

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door ezjurgen »

Hey dre,

De windows op die schijf wil niet starten, ook niet op een andere pc.

Ik heb een ticket gemaakt op my-knx.org. Hopelijk kunnen ze mijn project uit die map bruikbaar maken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door Dré »

Oké, ja ik dacht dat de laptop gecrashed was, niet windows of Windows niet opstarten omdat het nu een andere pc is met ander hardware?
ezjurgen
Berichten: 39
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 23:22

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door ezjurgen »

Idd.

Denk dat dit een soort van beveiliging in ets is dat je enkel files kan delen via import/export? Zie niet in hoe, toch beter dat je de bestanden op je pc kan kopieren, niet?
ezjurgen
Berichten: 39
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 23:22

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door ezjurgen »

heb alles terug gekregen van KNX.org. duurde wel enkele dagen
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door cevers »

ezjurgen schreef:
ma 29 jan 2018, 12:03
heb alles terug gekregen van KNX.org. duurde wel enkele dagen
^^ Gelukkig, daarom altijd backups draaien. Ik exporteer minimaal 1x per week de projecten op een backup schijf.
1x bij de hand gehad dat mijn Intel 320 SSD besloot in safemode te gaan. :cry:
ezjurgen
Berichten: 39
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 23:22

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door ezjurgen »

Heb mijn schijf kunnen hergebruiken, was niks mis mee... Denk dat bitlocker even op verlof was, en dan heb je een waardevol stukje schroot. Schijf met de sleutel wel kunnen lezen. Op andere pc kon ik de bestanden openen behalve ets.

Bob, pc geherinstalleerd, en de ers projectdata opnieuw gekopieerd en dan opende ETS het weer... Bizar. Een paar dagen voor knx.org me de files stuurde. Maar zo weten we wel dat ze dat kunnen, en dat een herinstall voor ets ook ok is, andere pc niet, zal een hardwarekey gebruiken.
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door baggins »

ezjurgen schreef:
ma 29 jan 2018, 22:28
Bob, pc geherinstalleerd, en de ers projectdata opnieuw gekopieerd en dan opende ETS het weer... Bizar. Een paar dagen voor knx.org me de files stuurde. Maar zo weten we wel dat ze dat kunnen, en dat een herinstall voor ets ook ok is, andere pc niet, zal een hardwarekey gebruiken.
Ik gebruik normaal ETS op mijn laptop maar ik heb recent eens een virtuele Windows10 machine op een Linux machine geïnstalleerd. Het bleek geen enkel probleem te zijn om dan ETS5 te installeren en mijn project te importeren. Ik denk dat er met die nieuwere dongle geen hardwarekey meer gebruikt wordt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Laptop crash hoe ets5 data terugkrijgen (schijf wel leesbaar)

Bericht door Dré »

baggins

Heb jij het over exporteren en importeren?

ezjurgen, had het namelijk niet over importeren maar dat zijn laptop niet meer bruikbaar was en geen recente export had liggen en dus de ruwe data nodig had die ETS zelf opslaat.
Plaats reactie