openen project op laptop 2

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Etienne
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 12:27
Locatie: Ninove

openen project op laptop 2

Bericht door Etienne »

Ik heb een ETS5 licentie met 2 bijhorende dongles.
Voor de project-, product- en archive opslag gebruik ik dropbox.

mijn installatie
Laptop 1 met dongle 1 (staat op thuisadres)
laptop 2 met dongle 2 (staat op adres van mijn zoon)

Bestaat er een mogelijkheid om een project aangemaakt op laptop 1 met dongle 1 te openen op laptop 2 met dongle 2.
Dit door een copie te nemen van het project en de copie in de map te plaatsen welke aangeduid werd in de project-opslag van laptop 2 met dongle 2.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: openen project op laptop 2

Bericht door egfdevos »

Natuurlijk, gebruik exporteren en importeren.
Sowieso belangrijk voor het tussentijds opslaan/veiligstellen.

ieets5.png

:idea: Iets van een versie nummer in de naam meenemen vind ik persoonlijk zeer handig om alles overzichtelijk te houden.
Daar maak ik zelf gebruik van het volgende formaat; "180915a Woonhuis"
Edwin
Etienne
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 12:27
Locatie: Ninove

Re: openen project op laptop 2

Bericht door Etienne »

Via export lukt het maar is dit logisch.
ETS voorziet dat je toch 8 versie kan bijhouden en terugkeren naar een vorige versie.
Kan zelfs ingesteld worden dat hij dit automatisch doet.
Maar moest je een crasch krijgen op je laptop dan ben je er niets mee, of je moet het project geëxporteerd hebben.
En ik denk dat je de export niet automatisch kan instellen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: openen project op laptop 2

Bericht door egfdevos »

Voor mij is import & export logisch, waarschijnlijk dat het archief beter bij jouw behoefte past.

Het is niet mogelijk tegelijk aan het zelfde project bestand te werken daarom hebben ze het archief gemaakt.
Je archief is de enige die op dropbox(netwerk-, cloud-opslag) mag staan.
Hier geld dat je een project eerst van bv laptop 1 in het archief moet zetten alvorens je die met laptop 2 uit dit archief kunt halen om eraan te werken.

Die herstelpunten zijn leuk (max. 10 trouwens) maar blijven herstelpunten welke na 8 volgende punten verdwenen zijn.
Edwin
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: openen project op laptop 2

Bericht door teaser »

Ik vind het spijtig dat de KNX projectbestanden zo ondoorzichtig zijn. Als software engineer van beroep ben ik gewend te werken met een versiecontrolesysteem. Dat dient tegelijk als backup in de cloud, en je kunt onbeperkt wijzigingen terugdraaien/op een zijspoor zetten/etc. Helaas is niets van dat mogelijk met ETS. Nochtans zie ik geen technische reden waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: openen project op laptop 2

Bericht door KNX_Steven »

Manueel project bestanden beheren kan natuurlijk altijd. Maar prdukten en applicaties, zeker die met een PlugIn, kunnen ook data op andere plaatsen verstoppen, dus dat moet je altijd nagaan en zelf beheren. Een tweede nadeel is dat door het copiëren logische fouten in het projectbestand niet ontdekt worden. (Als je in versie 20 bij het downloaden plots vaststelt dat er een probleem is met je projectinformatie en je moet een "backup-" herstellen vanaf versie 10... dan is dat balen. Een project export/import browst door de projectinformatie en dient dus meteen ook als check van je projectdata.) Dat is dus de aangewezen manier.
Plaats reactie