Werking ETS5 (algemeen)

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Werking ETS5 (algemeen)

Bericht door Snaak »

Beste,

zoals de meeste op dit forum heb ik ook een aantal jaar gewacht om iets te doen aan het knx systeem in huis. Dwz dat ik het project kwijt ben enzovoort...
Ik heb begrepen dat een knx systeem uitlezen vrij duur is en aangezien het hier een beperkte omgeving is zou ik het opnieuw willen maken.

Ik zit met een aantal vragen:

1) is het mogelijk om 1 schakelaar aan te passen zodat ik zaken kan testen? En hoe zou ik dan bepaalde groepsadressen kunnen laden naar die schakelaar?

2) Als ik een diagnose doe zie ik een kolom bron-adres, ik denk dat dit het adres is van de schakelaar. Dus best koppel ik het adres van de schakelaar aan de juiste kamer in het topologie venster om een mooi overzicht te bekomen? Of moet ik alle schakelaar opnieuw in programmatie modus zetten?
Ik zou willen proberen maar ook geen zin om hier een aantal dagen zonder licht te zitten....

mvg
Bijlagen
ets5.png
ets5.png (89.93 KiB) 3934 keer bekeken
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Werking ETS5 (algemeen)

Bericht door egfdevos »

Edwin
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Werking ETS5 (algemeen)

Bericht door Snaak »

egfdevos schreef:
di 05 feb 2019, 19:24
eCampus
ja okay, heb ze nog eens allemaal doorlopen maar toch blijf ik achter met vragen. wanneer ik vb een schakelactor zou downloaden via ets (dynamische mappen) dan moet ik achteraf nog steeds op de programmatieknop drukken van de schakelactor zo dat die de juiste programmatie kan namen ofzo?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Werking ETS5 (algemeen)

Bericht door egfdevos »

Het in de programmeer stand zetten van een busdeelnemer is alleen nodig voor het toekennen eventueel wijzigen van het individuele adres.
Dat is een actie die je normaal maar 1x doet.

Voor het (gedeeltelijk) downloaden van de (wijzigingen) applicatie is het opnieuw toewijzen van het individuele adres niet nodig.
Edwin
Plaats reactie