fout op de schakelaar

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

Hallo

bij het laden van een knop in ets werkt er iets niet. Na een diagnose op de busdeelnemer 1.1.10 krijg ik een fout in het laden van de applicatie (zie foto). N, ik ben er zeker van dat ik het juiste adres heb want ik zet de schakelaar in programmeer modus en check dan welke busdeelnemer er in programmeer modus staat -> 1.1.10. Ik heb al eens een unload applicatie gedaan en de schakelaar terug in programmeer modus gezet en ik verkreeg opnieuw een adres op de bus namelijk: 15.15.255. Dan ga ik binnen ets5 naar mijn topologie venster en ik download het individueel adres opnieuw naar de schakelaar. Deze download lukt en de knoppen op de schakelaar knipperen niet meer in programmeer modus. In principe is de configuratie van het groepsadres ok aangezien er in hetzelfde groepsadres ook een link zit naar ip baos 777 interface en via de ip interface werkt de lamp wel... En voor ik begon te prutsen aan de schakelaar werkte de 4 schakelaars met de lampen ook :mrgreen:
Iemand nog tips & trics?

mvg
daan
Bijlagen
2019-03-02 08_58_01-ETS5™ - diagnose 1.1.10.png
2019-03-02 08_58_01-ETS5™ - diagnose 1.1.10.png (14.1 KiB) 8646 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Dré »

Hoi Snaak,

Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn in wat er wel lukt en wat dat 'iets' is wat niet werkt?
werkt de hele upload niet, wordt hij afgebroken, wat zegt ETS na de fout?

gaat het om de HDL M/TBP4.1?
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

Dré schreef:
za 02 mar 2019, 20:24
Hoi Snaak,

Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn in wat er wel lukt en wat dat 'iets' is wat niet werkt?
werkt de hele upload niet, wordt hij afgebroken, wat zegt ETS na de fout?
Hey dré,

zoals je kan zien heb in de foto in bijlage heb ik een unload applicatie gedaan van 1.1.10 en heb ik de schakelaar opnieuw in config modus gezet en een ander individueel adres gegeven. Om eventueel dubbel individueel adres te ontwijken. Dan heb ik opnieuw "download individueel adres gedaan" waarna de schakelaar uit config modus gaat. Je kan ook zien dat in het groepsadres 0/0/3 een link naar knop A van de schakelaar staat en een functie van de ip baos 777. Het rare is wanneer ik de groepmonitor - diagnose start ik geen beweging hierop krijg met die bepaalde schakelaar terwijl als ik via de webinterface hetzelfde groepsadres aanstuur hier wel beweging op te zien is...
Bijlagen
2019-03-02 20_32_14-.png
2019-03-02 20_32_14-.png (91.06 KiB) 8638 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Snaak op za 02 mar 2019, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Dré »

Maar heb je ook een download van het programma gemaakt of alleen van het individuele adres?

Dus je zegt eigenlijk dat je connectie tussen ETS en IP interface niet goed lijkt te werken ipv dat je schakelaar problemen heeft?
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

Dré schreef:
za 02 mar 2019, 20:44
Maar heb je ook een download van het programma gemaakt of alleen van het individuele adres?

Dus je zegt eigenlijk dat je connectie tussen ETS en IP interface niet goed lijkt te werken ipv dat je schakelaar problemen heeft?
Awel, daar lijkt het dus precies op. Ik wist niet dat je "download applicatie" moet doen, ik dacht dat individueel adres genoeg was. De vraag is natuurlijk waarom die ip interface niet werkt zoals het moet want als ik daar wijzigingen op aanbreng en deze doorstuur naar de ip interface neemt hij deze aan.
Nu kan je je wel afvragen waarom er staat "host individueel adres" en "individueel adres". :idea:
Bijlagen
2019-03-02 20_55_04-.png
2019-03-02 20_55_04-.png (23.56 KiB) 8634 keer bekeken
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

zowel bij de usb interface als de ip interface blijft hij dezelfde foutmelding geven. Waar zou dit dan mee te maken kunnen hebben?
Bijlagen
2019-03-05 16_37_48-.png
2019-03-05 16_37_48-.png (85.88 KiB) 8602 keer bekeken
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

Het lukt me wel van op een andere schakelaar een volledige download te doen... Wat raar is, normaal als je een download doet dan vraagt ets om de schakelaar in configuratie modus te zetten, bij de 1.1.60 doet hij dat niet?
Bijlagen
2019-03-06 11_08_53-ETS5™ - Kalkestraat 25.png
2019-03-06 11_08_53-ETS5™ - Kalkestraat 25.png (10.94 KiB) 8576 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Dré »

Weet je wel zeker dat je een volledige download hebt geselecteerd?
Want het lijkt er meer op dat je download applicatie hebt gekozen. En als dan het adres al bekend is, waarom zou je dan nog een keer moeten aangeven welk adres het moet worden? En ik denk niet dat jij in 34 seconden en het adres hebt geschreven en de volledige applicatie.


Maar als dit wel kan, lijkt er toch iets anders te zijn dat dat jij de bus niet op kunt.

Ik zou zeggen trek alles los van de bus en zorg dat je alleen het hoognodige er aan hebt hangen om hem te programmeren, of probeer even de bus spanning te resetten (spanning er af en weer terug er op).
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

Dag Dré

ik heb ondertussen begrepen dat je niet altijd een volledige download moet doen.
Op de betreffende schakelaar heb ik een unload applicatie & adres gedaan. Als ik hem dan van de muur haal, terug plaats, in programmeer modus zet en in ets naar diagnose ga, zie ik een adres 15.15.255. EN het is de enige schakelaar die in programmeer modus staat. Nu heb ik geprobeerd van de schakelaar eens op een andere lus (boven ipv beneden) te plaatsen. Boven is het me namelijk wel al gelukt een andere schakelaar te herprogrammeren. Een volledige download boven lukt niet, opnieuw die interne bus error. Ik kan wel een download individueel adres uitvoeren. Wanneer ik de schakelaar dan in programmeer modus zet en deze via de diagnose zoek zie ik effectief het juiste adres in programmeer modus staan. Maar dan een download applicatie lukt niet. Ik heb de schakelaar verwijderd en opnieuw toegevoegd via de catalogus zonder daar iets van groepsadressen aan toe te voegen, gewoon een standaard. Lukt niet om een volledige download te doen. De spanning heb ik nog niet van de bus gehaald, misschien toch als laatste red middel?

mvg
snaak
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: fout op de schakelaar

Bericht door Snaak »

het is opgelost,

door een andere (oudere) vds file in de catalogi te importeren en up te loaden naar de schakelaar werkt deze nu! :D
Plaats reactie