ETS import: "blanke" configuratie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
kristoferke
Berichten: 11
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 13:50

ETS import: "blanke" configuratie

Bericht door kristoferke »

Beste,

Ik heb een nieuwe PC in gebruik genomen waarop ik mijn ETS software wil draaien.
Bijgevolg heb ik mijn project geëxporteerd op de oude machine om daarna te importeren op de nieuwe machine.

Mijn project is correct geïmporteerd, maar ik kom nu tot de vaststelling dat al mijn devices "blank" zijn qua configuratie.
Ik bedoel daarmee dat er geen groene vinkjes staan bij Adr,Prg,Par,Grp,Cfg.
Dat heeft als gevolg dat als ik een device wil herprogrammeeren , ik opnieuw een Full Download met doen en op de programmeer knop moet drukken om de configuratie toe te passen.

Bestaat hier een oplossing voor ? Kan ik niet de volledige status downloaden ?
Sommige devices zijn namelijk niet goed bereikbaar en het kost ook veel tijd om terug alle devices af te gaan om op de knopjes te gaan drukken.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Kristof
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS import: "blanke" configuratie

Bericht door Dré »

Download applicatie ipv volledige download
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: ETS import: "blanke" configuratie

Bericht door KNX_Steven »

Er zijn wat problemen geweest met de nieuwste update van ETS, waarbij in sommige gevallen de programmeervlaggen verloren gingen.

In elk geval, je kan gewoon "proberen" de applicatie te downloaden, ook als de vlag van het Fysieke Adres nog niet staat: ETS gaat dan gewoon "proberen", en als het lukt, zal ETS ook de vlag van het Fysieke Adres zetten.

Als het niet zou lukken, probeer dan eerst om het Fysieke Adres te zetten door het "overschrijven van een bestaand Fysiek Adres", waarvoor je hetzelfde opgeeft. Als je bvb. 1.1.20 wil programmeren, geef dan als "te overschrijven Fysiek Adres" ook 1.1.20 op. Als het bovenstaande niet werkt, zal dit wellicht ook niet werken, maar je kan het steeds proberen.
kristoferke
Berichten: 11
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 13:50

Re: ETS import: "blanke" configuratie

Bericht door kristoferke »

"Download Application" is gelukt zonder dat hij vraagt om op de Program button te drukken! Mijn probeem is dus opgelost!
Ik had enkel een "Download Partial" geprobeerd, en dan komt hij wel vragen om op de knop te drukken.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie