Instellingen ETS 3.0

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
seniorsam
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 15:43

Instellingen ETS 3.0

Bericht door seniorsam »

Ben in voorbereiding van mijn nieuwbouw begonnen met een knx-project. Heb een aantal dingen gekocht en hoopte dit zelf te kunnen uitproberen, maar ik ben op een probleem gestoten...

Mijn testsetup:

GIRA Datenschnitstelle FT1.2
Gira Busankoppler UP 2.1
ABB powersupply 320mA
Zennio Act in Box
Siemens Wall switch interface

Daarmee dacht ik een erg eenvoudige test te kunnen uitvoeren, en al doende te leren. Maar ik stuit op een probleem.
In ETS3.0 kan in de verbinding testen, het resultaat is OK. Ik weet alleen niet wat ik moet invullen bij locale interface (en daarboven mask).
Omdat dit niet ingevuld is, kan ik geen van de deelnemers programmeren denk ik.

Ben al geruime tijd aan het zoeken naar manuals, tutorials, ed. maar ik geraak er maar niet uit. Iemand die mij een duwtje in de juiste richting kan geven.
labtekgek
Berichten: 20
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 15:33

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door labtekgek »

probeer eens 255 of 258
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door KNX_Steven »

Het is het Individuele Adres ( = juiste naam voor "Fysieke Adres") dat je wilt gebruiken voor je locale interface RS232 of USB.
Dit adres moet passen in de lijn. Als je interface bvb. is aangesloten op de lijn 1.1, dan moet dit iets zijn tussen 1.1.1 en 1.1.255.
Het mag ook geen Individueel Adres zijn dat al gebruikt is. Veel mensen nummeren hun produkten als 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 en daarom kan je voor het Individuele Adres van je lokale interface bvb. 1.1.254 of 1.1.255 gebruiken. Die adressen zijn meestal vrij.
Er is in ETS trouwens een functie om na te gaan of een Individueel Adres in gebruik is op de lijn of niet.
Als je geen communicatie hebt met de bus is dat echter wellicht niet de oorzaak.
Ik ken niet alle power supplies uit het hoofd, maar is dat ene met een ingebouwde choke? Ik wil gewoon weten of je wel een choke hebt.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door Wijnand »

Als je trouwens maar 1 lijn hebt, maakt het adres van je usb/rs232 niet veel uit. Dit is alleen nodig als je door lijnkoppelaars moet gaan.
seniorsam
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 15:43

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door seniorsam »

De voeding betreft deze: http://www.ivory-egg.net/catalog/Catalo ... 10038R0111 volgens deze site met choke.

Ik zal het adres van RS232 instellen als 1.1.255, maar dit moet ik waarschijnlijk eerst zo programmeren, maar hoe moet ik dat doen als ik nog niet kan programmeren doordat ik geen goede busconnectie heb?

Alvast bedankt voor de suggesties, ik laat zo snel mogelijk iets weten.

S.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door ligth011 »

volgens mij hoef je de rs 232 poort niet in te stellen.
want dat gaat idd niet als je geen verbinding heb.
die ziet die altijd, geloof ik.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Instellingen ETS 3.0

Bericht door Wijnand »

Via menu Extra's -> Opties krijg je een pop-up. Als je dan naar tab Communicatie gaat, kan je daar je communicatie instellen, via test de communicatie uittesten en via instellingen het individueel adres aanpassen (waarschijnlijk is ie nu 15.15.255).
Plaats reactie