schemermelder en tijdschakelaar koppelen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
dennisr
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 15:45

schemermelder en tijdschakelaar koppelen

Bericht door dennisr »

Beste allemaal,

Ik heb een schemerschakelaar en een Jahresschaltuhr van Gira binnen mijn EIB installatie.

Nu wil ik deze zo laten werken dat wanneer er tussen de tijd van 's morgens 6 uur en 's nachts 2 uur voldoende schemer is, de tuin
verlichting wordt ingeschakeld. Tussen de tijd van 2 tot 6 uur moet deze verlichting uitgeschakeld worden.

Nu vind ik in de parameters van Gira 103800 16 voudige schakelactor de "koppelingsfunctie" en deze heeft een "en" functie(zie bijlage).
Het probleem is echter dat ik deze niet juist krijg geprogrammeerd. Hoe moet ik dit doen? Een groepadres aanmaken voor de
schemerschakelaar en 1 voor de tijdschakelaar en dan deze bij de uitgang "koppeling" van de schakelaktor plaatsen(blijkbaar niet,
want dit werkt niet). Of werkt dit met waardegevers, maar hoe moet ik die dan instellen?

Graag hulp.


Dennis
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (170.98 KiB) 4464 keer bekeken
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: schemermelder en tijdschakelaar koppelen

Bericht door Wijnand »

Als ik het zo zie, moet je aan de object "schakelen" de SS koppelen en aan object "koppeling" de tijd. Deze twee werken dan als een EN functie. Ik weet niet of je er nog meer aan wil koppelen?
dennisr
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 15:45

Re: schemermelder en tijdschakelaar koppelen

Bericht door dennisr »

Wijnand schreef:Als ik het zo zie, moet je aan de object "schakelen" de SS koppelen en aan object "koppeling" de tijd. Deze twee werken dan als een EN functie. Ik weet niet of je er nog meer aan wil koppelen?

Ik ben eruit geraakt, had eigenlijk een zeer domme fout gemaakt. Bedankt
Plaats reactie