4-bit dim objecten

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
BartS
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 10:08

4-bit dim objecten

Bericht door BartS »

Ik ben bezig met mijn eerste KNX installatie waarin een aantal Siemens Logo's gebruikt worden om drukknoppen om te zetten in 1-bit KNX telegrammen (via Siemens Logo/KNX gateway).
Verder heb ik een 4-kanaals Gira KNX dimmer (4 x 210W) geïnstalleerd.

Als ik het goed begrijp zijn de 3 "basis" principes (zonder de extra's ...) om die dimmer aan te sturen:
- schakelen (met 1-bit object)
- dimmen (met 4-bit object)
- waarde (met 1 byte object)

Wil dit dan zeggen dat er geen manier is om mijn simpele drukknop te gebruiken als 1-drukknop dimmer ? M.a.w. kort drukken is aan of uit (dat lukt nog wel met schakelobject) en lang drukken is cyclisch dimmen ?

Is er een manier om zo'n 4-bit dim object aan te maken in ETS3 vertrekkende van 1 bit objecten ?

Alvast bedankt om een nieuweling op weg te helpen !

Mvg,
Bart
Mattias
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 20:08

Re: 4-bit dim objecten

Bericht door Mattias »

Ik denk dat het eenvoudiger is gewoon een binaire ingang te gebruiken ipv die LOGO's. Dan kan je dat parametreren als bv 1-knops dimmer en heb je alle objecten ter beschikking... En dat zal ook goedkoper zijn dan al die LOGO's en toebehoren.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: 4-bit dim objecten

Bericht door Wijnand »

Ik ben het eens met Mattias. Een tweevoudige ingangsmodule is geen 4 tientjes. Makklijker kan niet. Volgens mij kan je met een logo wel communiceren met EIB maar is er niet voor gemaakt.
Plaats reactie