Switch object als OR van meerdere status objecten

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Switch object als OR van meerdere status objecten

Bericht door fiha »

Hallo

Ik heb een MDT AMI 0816.02. Hierop kan ik per kanaal eventueel het switch object and/or'en met één of twee andere logische objecten.

Ik zou graag Channel A laten switchen als OR van alle andere Channels B-H (dwz Channel A is ON als één of meerdere kanalen ON is). Ik weet echter geen manier om dit enkel via de AMI 0816.02 te doen. Ik zou eventueel de groepsobjecten van de andere Channels ook aan Channel A koppelen maar hiermee bereik ik niet het gewenste effect.

Enig advies? Wat is een (goedkope) oplossing om dit eventueel wel te realiseren?

Dank bij voorbaat.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Switch object als OR van meerdere status objecten

Bericht door egfdevos »

logica-module

Als A niet zo precies hoeft te zijn zou je het misschien via de trappenhuisfunctie kunnen doen.
De statussen van B-H cyclisch (kort mogelijk) laten sturen naar A. Instellen dat de tijd van A verlengt mag worden.
Dan zit je met een nalooptijd van "kort mogelijke cyclische tijd plus een aantal seconden" voor A.
Edwin
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Re: Switch object als OR van meerdere status objecten

Bericht door fiha »

Hoi Edwin

Dank voor de reactie.

Ik ga eens bekijken of de MDT de oplossing met trappenhuis + cyclisch verzenden van de statussen toelaat. In principe zou dit perfect moeten werken voor mijn toepassing. Knap bedacht!

Met vriendelijke groet
Plaats reactie