KNX RF/TP mediakoppelaar of RF-repeater

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Etienne
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 12:27
Locatie: Ninove

KNX RF/TP mediakoppelaar of RF-repeater

Bericht door Etienne »

Om reden dat ik bepaalde KNX RF producten soms niet kon bereiken heb ik onlangs een repeater van Gira geplaatst.
Helaas krijg ik hierdoor niet de verbetering die verwacht werd. Op sommige ogenblikken blijven mijn KNX RF producten onbereikbaar.
Het is alsof deze afhankelijk zijn van weersomstandigheden alhoewel ze binnenhuis zijn opgesteld.
Daarom zou ik willen vragen of mijn programmatie van de beide Gira mediakoppelaars correct is.

Via bus is de "KNX RF/TP mediakoppelaar" (1.2.0) die ingesteld staat als mediakoppelaar aangesloten achter mijn mijn lijnkoppelaar van Jung 2142 REG .

Via de bus is de "KNX RF/TP mediakoppelaar" '1.2.8) die ingesteld staat als RF-repeater aangesloten op de bus voor de lijnkoppelaar van jung 2142 REG. Ik veronderstel dat de bus hier enkel dienst doet voor de power van de repeater.

De 2 KNX RF/TP's staan ongeveer 10 meter van elkaar verwijderd en zitten in elkaars RF bereik.
De led van de mediakoppelaar 1.2.0 flikkert constant.
De led van de mediakoppelaar 1.2.8 flikkert sporadisch
Bijlagen
KNX mediakoppelaar 1_2_8 -- 1.PNG
KNX mediakoppelaar 1_2_8 -- 1.PNG (55.14 KiB) 3981 keer bekeken
KNX mediakoppelaar 1_2_0 -- 2.PNG
KNX mediakoppelaar 1_2_0 -- 2.PNG (30.44 KiB) 3981 keer bekeken
KNX mediakoppelaar 1_2_0 -- 1.PNG
KNX mediakoppelaar 1_2_0 -- 1.PNG (26.02 KiB) 3981 keer bekeken
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX RF/TP mediakoppelaar of RF-repeater

Bericht door egfdevos »

Ik zie geen problemen.
Zou alleen de filters wel gebruiken. Daar kan wel eens teveel verkeer doorheen willen.
Edwin
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: KNX RF/TP mediakoppelaar of RF-repeater

Bericht door KNX_Steven »

Je hebt ook nog eens de Repeater functie aangezet in de Media Coupler 1.2.0; probeer die eens uit te zetten: je hebt twee Repeaters op dit ogenblik en totaal geen filtering, zelfs met Telegram herhalingen bij fouten op TP: ik vrees dat daar sommige Telegrammen kleine lawinetjes kunnen veroorzaken.
Plaats reactie