RGBW ledstrip via DALI DT6

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
nickdd
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 10 okt 2018, 21:27

RGBW ledstrip via DALI DT6

Bericht door nickdd »

Hallo,

Bijna al mijn verlichting stuur ik aan met DALI led drivers. Om de link met KNX te maken gebruik ik een MDT DALI SCN-DALI64.03 gateway.
Nu heb ik ook een aantal Integratech RGBW ledstrips waarbij ik destijds ook bijhorende Integratech DALI gateways had besteld. Deze zijn echter nog DT6 en hebben 4 aparte kanalen met elk een apart DALI adres.
https://www.integratech.be/nl/voedingen ... ali-sr2303

Vanuit de KNX kant moet ik dus ook zelf de gewenste waardes naar elk kanaal sturen. Als ik dus met kleurtjes wil spelen moet ik naar 4 groepsadressen de gewense waardes sturen ipv dat ik gewoon ergens 1 waarde kan meegeven.

Met het oog op visualisatie later zou het leuk zijn dat ik ergens een kleur kan kiezen en dit makkelijk kan doorsturen.

Hebben jullie tips op welke manier ik zoiets zou kunnen programmeren in ETS ?

Groeten,
Nick
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: RGBW ledstrip via DALI DT6

Bericht door Joep »

Ik heb geen praktijkervaring met RGBW zoals bij jou toegepast, maar als ik kijk in confuguratiesoftware van de Gira Homeserver zie ik als ik de colorpicker in de visualisatie kies je de kleuren en wit aan kan sturen dmv 4 afzonderlijke groepadressen.

Dus 1 groepadres voor Rood, Groen, Blauw en Wit en de logische bouwsteen zorgt dat de juiste waardes naar de groepadressen gestuurd wordt om de juiste kleuren te krijgen.
nickdd
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 10 okt 2018, 21:27

Re: RGBW ledstrip via DALI DT6

Bericht door nickdd »

ik heb ondertussen even een basisopzet gemaakt en dien inderdaad de kanalen apart aan te spreken. Gewoon een value (percentage) naar de individuele kanalen (apart groepsadres) sturen en dat lukt.

Op een basalte sentido schakelaar heb je ook een RGB colorpicker en die geeft een paar objecten terug, value van R, value van G, value van B maar ook een één enkele RGB value.
In mijn geval gebruik ik dus de individuele waardes.

Om alles dan uit te schakelen maak ik ook best een apart groepsadres waar dan alle 4 de kanalen in zitten.

gr,
Nick
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Re: RGBW ledstrip via DALI DT6

Bericht door spacekiek »

Hoi,

Ik ben hier ook even aan't spelen met een RGBW setup, hardware :

2099REGHE en MDT GLASS PUSH BUTTON II

Met deze knoppen kan je een RGB sturing doen, maar wel obv HSV ... wat volgens mij niet kan bij DALI ?

Als ik naar de objecten kijk van de Dali controller, kan ik enkel Switchen, dimmen en brightness values doorgeven pér kanaal.
Dus hoe kan ik dan één knop programmeren die de kleurtjes doorloopt ? En en andere die de lichtsterkte regelt ?
Plaats reactie