Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Bericht door spacekiek »

Beste,

Ik kan een witte led strip aan/uit schakelen met deze led controller, maar als ik een RGBW aansluit gebeurt er niets ...
Weet er iemand welke objecten nodig zijn om aan/uit te zetten ? En welke om de kleur te regelen ?
Ik weet eerlijk gezegd niet goed welke ik moet kiezen.

Heb wel eens getest met bv. kanaal D aan te zetten, en dan meet ik effectief 24V tss + en het witte contact ... maar geen licht ? :?
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Bericht door Joep »

Dat ga je met deze dimaktor niet voor elkaar krijgen.

Om te beginnen: wat voor een LED strip heb je? Ik neem aan dat je die witte LED strip niet rechtstreeks aan de uitgang van je dimmer hebt hangen?

Een RGBW ledstrip heeft normaal gesproken 5 aansluitingen:

+ = de aansluiting van de voeding
R = Als deze verbonden wordt aan de - van de voeding zal de rode kleur oplichten
G = Als deze verbonden wordt aan de - van de voeding zal de groene kleur oplichten
B = Als deze verbonden wordt aan de - van de voeding zal de blauwe kleur oplichten
W = Als deze verbonden wordt aan de - van de voeding zal de witte kleur oplichten

Nou heb niet veel ervaring met rgbw sturing met KNX, maar de aktoren die hiervoor gemaakt zijn zullen groepobjecten hebben waarmee je makkelijk de kleuren aan kan sturen.

In theorie zou je de boel aan kunnen sturen met 4 losse uitgangen/dimmers, maar dat betekent dus dat je zelf moet gaan uitvogelen welke waardes naar welke uitgangen moet sturen om een bepaalde kleur te krijgen.
Verder zal het aansluiten op deze manier ook nog de nodige problemen met zich meebrengen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Bericht door Dré »

Misschien heel stom, maar kun je niet een scene oproepen (waarin dus de kleur waardes- of persentage staan ingesteld)?
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Re: Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Bericht door spacekiek »

Ik denk dat ik het eindelijk gevonden heb ... mijn RGBW is nl. een common CATHODE ...
De led dimmer ondersteunt blijkbaar enkel common ANODE.

Dus ja, ik kan best op zoek naar een andere Led strip :roll:
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Jung 3904 REG LED en RGBW strip

Bericht door Joep »

Ik zie trouwens dat mijn vorige bericht niet helemaal klopt, ik was namelijk in de war met een andere dimmer :oops:
Plaats reactie