Verwaming Gira MDT

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Verwaming Gira MDT

Bericht door Rutger »

Nog 1 vraag, heeft iemand hier ervaring met een TS3Plus icm een MDT verwarmingsactor?
MDT als regelaar, TS3 enkel als temperatuur opnemer en instellen setpoint.

Ik heb de MDT dmv sensor in de TS3 werkend, visualisatie met een Domovea. Dit werkt correct.
Ik kan setpoint & huidige temperatuur aflezen, modus veranderen, maar Setpoint veranderen werkt niet op de TS3.

Heeft iemand dit werkend/voorbeeld?
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Verwaming Gira MDT

Bericht door cevers »

Je kan in de TS3 comfort de regelneven aansluiting vrijgeven.
Dan de knoppen in knoppen stand zetten (standaard als wip), daarna kun je kiezen om met de regelneven optie de gewenste waarde te verschuiven.
Je zal dit moeten koppelen met de verschuivings objecten van de MDT.

Je kan niet zonder logica tussenstap het setpoint veranderen, wat ook ongewenst is. Wat je doet is de verschuiving vanaf het setpoint verhogen of verlagen. Het voordeel is dat je nooit teveel of te weinig kan regelen (verschuiving kun je kwa stap en min/max instellen) aangezien je "blind" werkt met die knoppen.
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Verwaming Gira MDT

Bericht door Rutger »

Correctie, het betreft de Plus uitvoering (met scherm)
De TS3plus werkt als regelneven, maar omdat die zoveel dataoptie vrijgeeft zie ik niet helemaal meer wat ik moet koppelen of welke vlag ik moet zetten. Door het gebruik van verschillende merken hardware maakt het voor mij een beetje onoverzichtelijk vanwege de verschillende benaming voor de zelfde data.
Momenteel heb ik mode,huidig temp en setpoint wel in beeld, maar alleen setpoint verschuift deze niet dmv de TS3.
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Verwaming Gira MDT

Bericht door cevers »

Ja, lang leve de applicaties die niet de ETS5 parameters standaard handhaven maar hun eigen programma hebben. :evil:
In de applicatie:
- Kamertemperatuuregeling (KTR): op Regelnevenaansluiting zetten
- Tastsensor: knoppen mode voor de knoppen die je wil gebruiken.
- Knop: op regelnevenaansluiting en verschuiving gewenste waarde selecteren. Daaronder of die knop moet verlagen of verhogen.

Je krijgt dan bij de groepsobjecten van de TS3 de nevenregel object die je kan koppelen aan de MDT.

Bij het display zal je ook moeten aangeven dat hij een extern setpoint moet weergeven.
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Verwaming Gira MDT

Bericht door Rutger »

Die snap ik nog, en ik gebruik de rockers niet voor de verwarming. Er zit een menu in het display.
De Gira controller staat op Controller general en niet KNX compliant
MDT op HVAC status en niet op DTP 20.102 HVAC Mode
Dat zou overeen moeten komen, alleen de benaming komt zo fijn overeen.

Nu heb ik zoals onderstaand werken, alleen die geforceerde operating mode zou weg mogen
https://drive.google.com/open?id=1wX-ec ... X6v2bZiskf
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Verwaming Gira MDT

Bericht door Rutger »

Up, iemand een idee nav het screenshot?
Plaats reactie