Koelen/verwarmen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Tamar70
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 21:42

Koelen/verwarmen

Bericht door Tamar70 »

Goedenavond in deze vreemde tijden.

Ik ben bezig met het programmeren van mijn huis verder, ik maak daarbij gebruik van Hager/berker materiaal, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb door mijn huis in een aantal ruimtes glas bedieningen met een Thermostaat erop, deze heb ik een aantal jaar gelden geprogrammeerd om de verwarming actoren aan te sturen, dit werkt naar wens.

ik heb echter ook een warmtepomp welke koud water kan maken en gezien de steeds hoger wordende temperaturen wil ik hiermee actief gaan koelen en zal ik dus mijn systeem om moeten bouwen. Nu heb ik gelezen dat dit mogelijk is om 2 manier bij de glassensoren welke ik gebruik, automatisch op basis van een vraag van thermostaat en temperatuur verschil, maar het kan ook met een object wat ik dan kan gebruiken om koeling vrij te geven of verwarming.

Aangezien mijn warmtepomp een signaal kan afgeven of hij gaat koelen of niet wilde ik dit middels een binaire ingang laten registreren en in een groepadres koppelen met het glassensor switchover object, ik krijg dit echter niet voor elkaar en krijg zelfs geen reactie op de bus.

Zie onderstaande printscreens hoe het een en ander ingericht is.
De binaire ingang is een HAGER TX302B
De glassensor Berker R3 3voudig met thermostaat

Ik snap niet waarom ik het niet voor elkaar krijg, ik hoop dat jullie meer weten.
Bijlagen
groepadres.png
groepadres.png (172.52 KiB) 6861 keer bekeken
glasssensor.png
glasssensor.png (195.85 KiB) 6861 keer bekeken
binaire ingang.png
binaire ingang.png (130.86 KiB) 6861 keer bekeken
Plaats reactie