Writing to a memory block failed

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Writing to a memory block failed

Bericht door ON3WVS »

Hallo,

Vandaag wilde ik iets veranderen aan mijn reeds werkende installatie. Ik heb een wijziging aangebracht aan de configuratie van een Zennio MaxInBox16 Plus uitgangsmodule. Na partial download van de wijziging kreeg ik de melding dat er een Full Download moest gebeuren. Dat heb ik dan gedaan maar na 12 minuten wachten kreeg ik "Writing to a memory block failed". Ik heb alles al geprobeerd: Unloading van de parameters, hardware reset, verwijderen van de MaxInBox uit mijn Devices list en eens helemaal opnieuw proberen --> Steeds het zelfde resultaat. Na 12min wachten krijg ik bovenstaande fout. Als ik wil programmeren vraagt hij om op de Programmeerknop te drukken, dat lukt allemaal goed en wel dus er is communicatie mogelijk. Ook als ik bij Diagnostics ga kijken dan kan ik het LEDje laten knipperen op dit adres. Wanneer ik rechtsklik op de module en "Info" op vraag, dan zie ik dat de module Halted staat. Ik heb nogmaals de laatste ETS applicatie gedownload van de site van Zennio.

Kan iemand dit verklaren waarom ik dit plots krijg? Welke zaken kan ik nog meer doen om het probleem in kaart te brengen?

Thx!
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door 747driver »

Zou het kunnen zijn dat de laatste ETS applicatie niet geschikt is voor de versie die jij hebt?
Heb je de "oude" applicatie nog?
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door ON3WVS »

Ik heb ETS5 v5.7.4 en de Zennio applicatie van de MaxInBox16 Plus is v1.2 dus volgens de site is dit de laatste versie. Bedoel je dit?

Thx!
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door 747driver »

Heb je DEZE of DEZE?
Kzou het ook proberen met de ETS4 versie.
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door ON3WVS »

Ik heb niet de V3, nog de oudere versie. Wel Maxinbox16 plus. Ik heb nog eens de applicatie nog eens opnieuw geïmporteerd maar zonder succes.
Het is al de tweede keer dat ik zo iets onverklaarbaars krijg met die MaxInBox, ik wordt er gek van. Nu precies 6u aan het troubleshooten :-(

Mvg
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door Joep »

Hoe maak je verbinding met de bus?

Ik heb namelijk in het verleden wat vaker gedoe gehad met Zennio componenten die tijdens een download een soortgelijke fout gaven.

In mijn geval was de verbinding met de bus toen over een IP interface, maar als ik vervolgens via een USB interface de download deed was het wel in orde.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door KNX_Steven »

It is what it is ... ETS probeert in het geheugen van de component te schrijven en de component reageert niet, reageert fout, geeft een foutmelding of de verificatie is fout ... Als je echt zeker bent dat de applicatie moet passen voor de component, dan kan je ofwel met Zennio contact opnemen - zij hebben de beste mogelijkheid om het probleem en de omstandigheden te reproduceren - of maak een support case aan bij KNX.
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door Joep »

Dat klopt, maar ondanks dat kon ik bij me thuis mijn Zennio Quad via de IP verbinding niet programmeren en direct via een USB interface wel, dus dat is iets wat even snel te testen is (als de topicstarter het nu via IP doet)
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door ON3WVS »

Joep schreef:
di 08 sep 2020, 13:56
Dat klopt, maar ondanks dat kon ik bij me thuis mijn Zennio Quad via de IP verbinding niet programmeren en direct via een USB interface wel, dus dat is iets wat even snel te testen is (als de topicstarter het nu via IP doet)
Hallo, bedankt voor de reacties,

Ja ik verbind over een bekabeld IP netwerk (via een switch). Tot nu toe heeft dat nog nooit problemen gegeven...
...maarrrr... ik heb een ticket bij Zennio aangemaakt en zij zeggen mij om volgende procedure uit te voeren met een USB interface


First, connect the device in a testing bus where it is only connected this device, a power supply and a USB Interface. After that:

1 )Put the device in safe mode.
2) Unload the application program.
3) Device in safe mode.
4) Overwrite the physical address.
5) Device in safe mode.
6) Download the application program.

To do a download in safe mode, you should follow the next steps:
1. Disconnect the device from KNX bus.
2. Connect the device to KNX bus while holding down the programming button. The programming LED will start blinking indicating that the device is in safe mode.
3. Once in safe mode, download the application program completely to the device.
4. When the download is finished, disconnect and reconnect the device from the bus.
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Re: Writing to a memory block failed

Bericht door ON3WVS »

Inmiddels heb ik een reserve module gevonden nog van het zelfde type (inmiddels is de MaxInBox16 plus alweer verouderd). Ik hang hem aan de bus, programmeren en klaar. Alles perfect in orde. Dus er moet effectief iets fout gegaan zijn in de communicatie, ook al loopt deze over een bekabeld netwerk. Ik denk dat ik toch maar een USB interfce aanschaf om dit soort toestanden te vermijden.

Ik zal nog eens proberen of ik de "oude" terug aan de praat krijg, zoniet kon ik daarvoor terecht bij de importeur als het niet zou lukken

Bedankt alvast voor de reacties en hopelijk kan dit topic helpen voor anderen met het zelfde fenomeen.

Mvg
Plaats reactie