Zennio KES plus - Spanningsmeting

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Zennio KES plus - Spanningsmeting

Bericht door ON3WVS »

Beste,

De Zennio KES plus heeft objecten waarmee de fasenspanning gemeten kan worden. Hoe zit dat op een net van 3 x 230V? Als de spanning op fase L1 weergegeven wordt... tegenover wat wordt dit gemeten? T.o.v. nulleider kan al niet want die is er niet? Heeft iemand hier ondervinding mee?

Thx!
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Zennio KES plus - Spanningsmeting

Bericht door 747driver »

Vooropgesteld dat ik het niet zeker weet..
Op pagina 8 (Case 4: Three-phase installation without accessible neutral wire and three-phase load) neem ik aan dat ie de spanning meten ten opzichte van de volgende fase.
Als ik kijk naar het plaatje in de user manual op pagina 9 (Case 5: Three-phase installation without accessible neutral wire and three singlephase
loads) zie ik dat ie de spanning meet tussen de 2 fasen waar de belasting op is aangesloten.
ON3WVS
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:38

Re: Zennio KES plus - Spanningsmeting

Bericht door ON3WVS »

Ik heb eens de waarde gevolgd in de group monitor, op fase L1 heb ik rond de 140V.
Zou dat t.o.v. een "virtueel sterpunt" zijn ofzo? Als je van een fase naar de aarde meet dan kom je ook op iets van 130VAC uit.
Mijn KES wordt gebruikt in 3-fasenmeting, niet verschillende enkelfasige metingen.

Ik wilde eens mijn fasenspanning monitoren om te zien of er een verband is met hoge zonneproductie en de netspanning.

Mvg W
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Zennio KES plus - Spanningsmeting

Bericht door Dré »

ook tussen fase en aarde meet je normaal 230v, tenzei je een 120 a 230v net hebt, maar dat is niet zo standaard meer in Nederland.
Svenergy1988
Berichten: 3
Lid geworden op: do 09 jan 2020, 00:24

Re: Zennio KES plus - Spanningsmeting

Bericht door Svenergy1988 »

Ik denk dat ge toch ergens een functie kunt selecteren waar ge het soort net kunt selecteren . 3x230v , 3x400+N ,
Denk dat hij zo zijn spanningswaardes meet .
Bij Schneider is het iig zo , dus hoogst wss bij Zennio ook .
Week zelf ook veel met Zennio en weet dat ze genoeg mogelijkheden geven dus zou ik daar eens naar kijken .
Plaats reactie