vervangen module met zelfde individual address

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Coppensw
Berichten: 87
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:18

vervangen module met zelfde individual address

Bericht door Coppensw »

In het verleden had ik een MDT BE-TA55P8.01 Push button 8-fold / Plus die stuk was gegaan.
Ik wou de module vervangen door een andere module maar ik kon die nooit hetzelfde indiv. adres geven.
Telkens ik dat probeerde kreeg ik in ETS5 de melding dat er al een module met dat adres was of dat er twee modules in program mode stonden ...
Uiteindelijk heb ik de module op het volgende vrije adres gezet.

Nu wil een een bestaand IP router vervangen door een nieuwe (de oude gaat in een testsysteem).
Ik wil de nieuwe router echt op hetzelfde adres 1.1.0 (IP router) en 1.1.1 (email) plaatsen zodat het in mijn structuur van individuele adres past.
Hoe ga ik te werk om dit nu tot een goed einde te brengen, eerst unload van oude of oude op ander adres plaatsen, of ?

Dank voor de juiste werkwijze
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: vervangen module met zelfde individual address

Bericht door egfdevos »

Beetje vreemde vraag want je kunt een router niet op een andere plek als x.y.0 zetten.
Als je dat toch doet werkt deze alleen als interface.

Oude fysiek van de bus loskoppelen

ETS
1. Altijd eerst backup/kopie maken
2. Busdeelnemer verwijderen (of parkeren en later verwijderen kan makkelijk zijn ivm overnemen instellingen.)
3. Nieuw busdeelnemer toevoegen etc.
4. RTFM


:!: Vergeet je filtertabel niet.

:idea: Eventueel kun je de oude omprogrammeren naar een andere lijn (b.v. 1.2.0). Dan zou je hem fysiek kunnen laten zitten.
Edwin
Plaats reactie